ślizgające sprzęgło

Jeśli żaden z tematów Ci nie pomógł, zadaj pytanie TUTAJ.

ślizgające sprzęgło

Postprzez kwiat » niedziela, 5 maja 2013, 09:18

zakladam temat tylko zeby sie upewnic w moich przekonaniach. w moim jajku juz ladnie na rozgrzanym silniku gdy mocniej odkrecam (powyżej 7 tys) to obroty bardzo szybko sie podnosza az do odciecia, nie robi sie to za kazdym razem. od każdego slysze ze to sprzeglo mi slizga . tzn ze bede musial wymienic te tarcze sprzeglowe ??? prosze o opinie i jakiekolwiek rady. z gory dzieki :) LwG
Serce bije w tempie obrotów maszyny.
kwiat
 
Posty: 35
Dołączył(a): wtorek, 14 sierpnia 2012, 11:25
Lokalizacja: mazury

Postprzez Alpha » niedziela, 5 maja 2013, 20:32

Zacznij od sprawdzenia luzu na lince oraz ustawienie wkręta regulacyjnego mechanizmu wycisku na pokrywie z lewej strony . Olej w silniku masz ? Mogą być tez wypracowane spręzyny (pomiar długości i siły) . Wyrobienia w koszu sprzęgłowym .
Avatar użytkownika
Alpha
 
Posty: 437
Dołączył(a): piątek, 7 sierpnia 2009, 21:18
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez kwiat » niedziela, 5 maja 2013, 22:09

tak olej jest oczywiscie. no to musze posprawdzac bo to moze byc taka błahostka wlasnie . dziekowa
Serce bije w tempie obrotów maszyny.
kwiat
 
Posty: 35
Dołączył(a): wtorek, 14 sierpnia 2012, 11:25
Lokalizacja: mazury

Postprzez eddub » niedziela, 5 maja 2013, 23:26

Pozwolę się podpiąć pod temat ;) bo mam identyczną sytuację. Moto po krótkim przepaleniu opony (dosłownie 15sek) zaczęło mieć podobne objawy, tj gdy mocniej odkręcę manetkę obroty wedrują do ocięcia a motong nie przyspiesza. Też od każdego słyszałem, że to te tarcze sprzęgłowe.
Co do regulacji możecie na jakimś zdjęciu zaznaczyć miejsce "wkręta regulacyjnego mechanizmu wycisku na pokrywie z lewej strony" bo chyba piętnaście minut szukaliśmy tego, a znaleźć nie mieliśmy sposobności. (W manualu cisza na ten temat).

Jeżeli regulacja nic nie pomoże, a mam poważne obawy że nie.
Zdążyłem kupić ten zestaw, http://allegro.pl/tarcze-sprzeglo-sprez ... 44219.html ale jak się okazało na magazynie był jedyny uszkodzony. Teraz moje pytanie co do tych tarczek, jaka musi być ich ilość i jakie muszą być dokładnie. Podobne pytanie co do sprężyn.
Czy znacie może jakiś sklep internetowy z godny polecenia z tymi rzeczami dostępnymi + uszczelka? W miarę uczciwą ceną?
Za wszystkie cenne rady dziękuje ! :D
eddub
 
Posty: 52
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:54
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez kebs » poniedziałek, 6 maja 2013, 09:49

Obrazek


Ściągasz gumowa zaślepke, luzujesz kontre, wkręcasz troche śrube, kontrujesz i sprawdzasz.


Może sprzęgło troche dostało ale regulacja powinna byc jeszcze.


Krótka przejażdżka z kluczem i raz dwa to wyregulujesz.
Co szesnaście zaworów może zrobić z człowiekiem...
Avatar użytkownika
kebs
 
Posty: 191
Dołączył(a): piątek, 22 lipca 2011, 08:39
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez Alpha » poniedziałek, 6 maja 2013, 16:30

eddub napisał(a):....... (W manualu cisza na ten temat)......

strona 1.13 oraz 2.07 (1/4 turn out) .

eddub napisał(a):..... jaka musi być ich ilość i jakie muszą być dokładnie. ......

strona 2.07 i 2.39
Friction plates 8 szt ( type A i B) , Plain plates 7 szt .
Avatar użytkownika
Alpha
 
Posty: 437
Dołączył(a): piątek, 7 sierpnia 2009, 21:18
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez eddub » poniedziałek, 6 maja 2013, 16:38

Hm. Teraz bym musiał zostać oświecony :D czy manual to najzwyklejsza instrukcja obsługi? Bo ja tą swoją idąc za twoimi radami przeglądam po raz enty i szukam tych stron i znaleźć nie mogę ;)

update: Ściągam angielską wersję i zgadza się w polski się do niego umywa.. myślałem, że robią takie same;)

Ok kebs, wielkie dzięki, znalazłem teraz będę regulował.
Pytanie jeszcze dotyczące samej regulacji: wkręcenie "troche" to jest do jakiegoś oporu? Czy np 90st? i sprawdzam jak jedzie?

[ Dodano: 06-05-13, 20:45 ]
Podkręcone i przetestowane - nie jest jeszcze to co ma być, ale wyraźnie nie ślizga się tak mocno jak poprzednio. Pozostało jeszcze wkręcić tą srubkę, ale to zostawię na jutro ;)
Dzięki Panowie za pomoc i rady. Jak dokończę zdam relacje jak poszło
Ostatnio edytowano poniedziałek, 6 maja 2013, 16:47 przez eddub, łącznie edytowano 2 razy
eddub
 
Posty: 52
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:54
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez sanczo1 » poniedziałek, 6 maja 2013, 21:10

ja mialem ten problem, wymienilem sprężyny i tarcze, ale niestety, szczególnie na zimnym, po wkręceniu ciągle śłizga :(
sanczo1
 
Posty: 118
Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 21:34
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez kwiat » wtorek, 7 maja 2013, 10:56

luz na klamce mam odpowiedni jakies 1,5-2 cm , ale tej sruby do regulacji za chiny nie widze... chyba ze musze owiewke zwalic , bo tak to nic tam nie ma..
Serce bije w tempie obrotów maszyny.
kwiat
 
Posty: 35
Dołączył(a): wtorek, 14 sierpnia 2012, 11:25
Lokalizacja: mazury

Postprzez Tymon » wtorek, 7 maja 2013, 11:21

kwiat, pług musisz zdjąć
Avatar użytkownika
Tymon
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): niedziela, 23 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: Busko Zdrój

Postprzez eddub » wtorek, 7 maja 2013, 14:48

Dokładnie ta śruba jest pod gumową pokrywką, po lewej stronie od nożnej wajchy biegów, za owiewką. Bez jej zdjęcia się tam nie dostaniesz ;)

[ Dodano: 07-05-13, 23:02 ]
Mały upadate.
Sytuacja wygląda tak, że wkręciłem śrubkę do wyczuwalnego oporu. Jest wyczuwalna różnica, ale nadal się ślizga. Diagnoza wydaje się być jedna. Sprzęgło do wymiany. Mam rację ?

Ogólnie od znajomych z bandita dowiedziałem się o tarczkach NHC, że mają i dają rade. Macie może jakieś dobre/złe opinie na ich temat?
eddub
 
Posty: 52
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:54
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez eddub » sobota, 11 maja 2013, 20:25

Update kolejny. Może komuś się przyda:
Jestem po wymianie sprzęgła. Tarcze NHC, sprężyny Vesrah.
Wymieniłem według tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=UO4xv778IlA
Ogólnie bez większych niespodzianek. Przekładki zamieniłem pierwszą z ostatnią, były widoczne przebarwienia, ale nie były odkształcone.
Jedną rzecz o której nigdzie nie doczytałem a się okazało podczas wymiany, że jedna tarczka ma większy wewnętrzny obwód i to własnie ona musi iść na początek.
eddub
 
Posty: 52
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:54
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez Alpha » sobota, 11 maja 2013, 21:44

eddub napisał(a):....Jedną rzecz o której nigdzie nie doczytałem.....

Jest w manualu , a i również podane na tacy ;) pare postów wyzej .

eddub napisał(a):...... wkręciłem śrubkę do wyczuwalnego oporu....

Koniecznie wykręć ją o ¼ obrotu . Bo sprzęgło znowu będzie do wymiany (manual) .
Avatar użytkownika
Alpha
 
Posty: 437
Dołączył(a): piątek, 7 sierpnia 2009, 21:18
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez eddub » sobota, 11 maja 2013, 21:54

To już doczytałem ;) . Dokręcone do wyczuwalnego oporu i poluźnione o 1/4 obrotu.
Dzięki za rady. Dam znać za jakiś czas czy wszystko się nadal kręci,
eddub
 
Posty: 52
Dołączył(a): niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:54
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez wasil90 » środa, 26 lutego 2014, 23:47

panowie co do sprezyn.... jaka jest wysokośc nowej sprezyny i jaka powinna byc jej sztywnosc... mam podobny problem, sprzegło sie uslizguje niemal zawsze przy ok 8k obr jak odkrece do konca manetke....
według serwisówki do limitu wyskokosci brakuje ok 0.2 mm, ale nie ma tam podanej wysokości nowej sprezyny
;)
Avatar użytkownika
wasil90
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 16:16
Lokalizacja: b-stok

Re: ślizgające sprzęgło

Postprzez Markee » środa, 7 stycznia 2015, 00:57

Odgrzewam kotlet... Podejrzewam, że w moim przypadku nie jest to wina zurzytego sprzęgła... tylko czego?

Zdemontowałem sprzęgło w poszukiwaniu luzów na wałku i przyczyn stukania. Okazało się że to wyrobiony zapieczony łańcuch, no ale sprzęgło z koszami zdemontowałem i zmontowałem. Po zmontowaniu go w odwrotnej kolejności i zamknięciu wszystkiego jak trzeba okazało się że... sprzęgło się ślizga. Podczas jazdy przy zmianie biegów wyczuwam że sprzęgło nienaturalnie długo dochodzi do dociśnięcia tarczek po puszczeniu klamki. Trwa to po prostu dłużej. Czuje nawet na klamce że powrót jest z jakimś dziwnym opoźnieniem. H

Gdzie popełniłem błąd?!??!?!?!?!?!????! ;( DLACZEGO?!
'Ab ovo usque ad mala'
Avatar użytkownika
Markee
 
Posty: 59
Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:52
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ślizgające sprzęgło

Postprzez chicken » czwartek, 15 stycznia 2015, 22:24

Mam ten sam problem :/ u mnie z kolei dzieje się na początku jazdy. Zawsze odpale moto, odpale fajeczke i potem w drogę. I przez pierwsze kilka km jak mi sie zdarzy pociągnąć mocniej (powiedzmy powyżej 7k obrotów) to też się czasem ślizgnie. No nic, zrobi sie cieplej to bedziemy regulować, a jak sie nie uda to oddam w odpowiednie ręce i sie zobaczy.
Pozdrawiam!
Ciks
Avatar użytkownika
chicken
 
Posty: 373
Dołączył(a): wtorek, 16 lipca 2013, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: ślizgające sprzęgło

Postprzez michalm83 » piątek, 16 stycznia 2015, 11:48

chicken miałem tak samo. Pomogła wymiana sprężynek.
Avatar użytkownika
michalm83
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 623
Dołączył(a): poniedziałek, 2 września 2013, 09:11
Lokalizacja: Dęblin

Re: ślizgające sprzęgło

Postprzez cosinus » niedziela, 21 czerwca 2015, 12:28

W kwestii formalnej, ślizganie sprzęgła (auto/moto) łatwiej ujawni się na wysokim biegu, dodaniu gazu a zwłaszcza około obrotów maksymalnego momentu, po prostu wtedy ma polecenie przenosić większy moment. Na niskim biegu to musiało by być już fatalnie.
W moto dochodzi czynnik temperatury oleju bo jest mokre (choć w suchym temperatura zwiększa grubość tarcz i na chwilę może zanikać - aż do spalenia).

Luz musi być, bo szybkiemu zużyciu ulegnie samo sprzęgło lub mechanizm wycisku.

Kiedyś uczyli na czerwonym świetle moto/auto wyrzucać na luz ze względu m.in. na szacunek dla wycisku (pomijam argumenty bezpieczeństwa i płynności). Obecnie "podobno" wyciski są na tyle dobre że nożna stać na jedynce i sprzęgle.
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz


Powrót do MECHANIKA OGÓLNA GSXF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron