Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Prowadzenie, składanie w zakręty, jazda w grupie, hamowanie...

Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez cosinus » wtorek, 28 kwietnia 2015, 09:41

żeby było jasne, rozjeżdżam się na Dużym Jajku i to druga moja maszyna.

Próbuję sobie ułożyć w głowie (i ręcach ;) ) sposoby na wagę tej maszyny, już wykombinowałem że jak miejsce parkowania jest choćby lekko pochyłe, warto wykonać to tak, aby ruszać na silniku w przód. Zrobić łuk, cofnąć tyłem itd ... na gieesce zwykle parkowałem bez większej refleksji i zawsze sobie poradziłem.

Nie ukrywam, GS500 nie bałem się dziwnych lokalnych wąskich dróg (typu wioska w górach), o ile się asfalt się kończył lub z innych powodów była nieprzejezdna wg zdrowego rozsądku, zawsze jakoś wycofałem, obróciłem i dało się zawrócić. Na Jajku ... cóż, mam obawy przed takimi miejscami. Kurde, nie wyszarpię go wstecz, po pochyleniu, choćby po żwirku - więc zwykle nie wjeżdżam, trochę szkoda jeśli to bądź co bądź turystyk.

Macie jakieś przemyślenia?

Nie narzekam na miasto / drogę, radzimy sobie dobrze, a nawet wydaje mi się bardziej poręczny w skręcaniu niż poprzednik, zarówno na małych prędkościach jak i dużych.
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez woznyman » wtorek, 28 kwietnia 2015, 10:09

I etap Suzuki moto szkoła - polecam
"Nie wypuszczone bąki przedostają się do głowy i tak powstają posrane pomysły"
Avatar użytkownika
woznyman
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 558
Dołączył(a): środa, 26 czerwca 2013, 16:33
Lokalizacja: się tutaj wziąłem?

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez cosinus » wtorek, 28 kwietnia 2015, 14:43

woznyman napisał(a):I etap Suzuki moto szkoła - polecam


Nie neguję, i pewnie do tego dojdzie ... jednak uważam, że da się o czymś "wirtualnie" porozmawiać. Wrzutka w sieć wykazała mniej więcej podobne treści jak sam przemyślałem: przede wszystkim planowane parkowanie "pod górkę", rezygnację z wjazdu do lasu itd ...

więc (mimo zgody na szkolę) nie uważam pytania za głupie

aha, znalezione w sieci: "Pokuszę się tutaj o wniosek, że ciężki motocykl, szybko rozwija inteligencję u motocyklisty"
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez Flash » sobota, 2 maja 2015, 16:05

Też się przesiadłem z GS-a na GSXF-a tyle że 650 ale też ciężki, o ile gs ważył z 200 to gsxf waży z 250 więc ciężko mi było na początku się przyzwyczaić do tej masy. Pozornie proste czynności jak parkowanie czy przestawienie moto wymagają większego użycia siły i planowania bo się można zdziwić jak się źle stanie. Jak sobie z tym radzić, przede wszystkim obserwować i analizować teren parkowania i manewrów pod względem nierówności, wtedy można uniknąć kilku niezręcznych sytuacji ;) Też mi się zdarzyła sytuacja że stanąłem w miejscu gdzie gs-em bym bez problemu wyjechał a ta maszyną był problem więc już uważam ;)
Co do samej jazdy to nawet przy wolnych manewrach z pełnym obciążeniem (pasażer, bagaże) gsxf jest bardziej stabilny niż gs więc całkiem dobrze się jeździ :)
Pozdrawiam,
Flash

Niebiesko-Srebrny GSX 650 FA L1
Avatar użytkownika
Flash
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 17:01
Lokalizacja: Pruszków

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez cosinus » sobota, 2 maja 2015, 16:18

Flash napisał(a):Co do samej jazdy to nawet przy wolnych manewrach z pełnym obciążeniem (pasażer, bagaże) gsxf jest bardziej stabilny niż gs więc całkiem dobrze się jeździ :)



Tak, zgadzam się ... jazda korkowa, prawoskręt ... to wszystko rzeczywiście mi się lepiej jeździ niż GS500 (choć wtedy byłem bardziej zielony, to fakt)...

obowiązkowe planowanie parkowania przeżyję, nawet się może spodobać taka "rozrywka intelektualna", ale tych lokalnych wiejskich, leśnych dróg to mi żal trochę ... w wariancie podgórskim to (tzn zawrócenie) na Jajku bywa niewykonalne ...
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez TasmaN » środa, 2 grudnia 2015, 19:56

Obracanie/zawracanie ciezkim moto (moje sposoby):

- buksowanie tylnego kola w lekkim pochyleniu (polecam tylko doswiadczonym)
- woze pod siedzeniem kawalek plytki metalowej (twardej). Raz ze elominuje problem zapadania sie kosy na trawie, ziemi lub piachu a dwa ze pomaga np. polnej drodze obrocic moto... w jaki sposob? Na kosie (nie polamie sie ;) ) . Stawiasz moto na kose, pociagasz sobie na biodro trzymajac za set kierownicy i reling zadupka i obkrecasz.
Avatar użytkownika
TasmaN
 
Posty: 22
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 18:58
Lokalizacja: Wawa

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez Miksol » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 21:35

Obracanie w 19 sekundach :)


Generalnie mam moc, ale pod górkę też ciężko wyciągnąć... Warto po prostu z góry zakładać, że jedzie się na 250kg szpeju, a nie ma 150kg...

Co do samej masy to w turystyce jest tylko na plus... Moto ciężkie lepiej się prowadzi (mniej nerwowo), lepiej wybiera nierówności...
Jest jednak uciążliwe to w codziennej jeździe w koło komina...

Warto też zadbać o zmniejszenie oporów... Opony napompowane, hamulce nie trzymają, łożyska ze smarem...
GSX750F - sprzedany. Nadszedl czas Hondy Transalp...
Avatar użytkownika
Miksol
 
Posty: 629
Dołączył(a): wtorek, 17 grudnia 2013, 16:12
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez Trojan20wwa » środa, 10 lutego 2016, 12:51

Zawsze jesli mam np wycofac sie z parkingu a stoje tylem to staram sie wycofywac na bujenaego. Delikatnie bujam moto do tylu i do przodu przy czym do przodu juz na hamulcu.
Trojan20wwa
 
Posty: 19
Dołączył(a): piątek, 5 lutego 2016, 14:59

Re: Sposoby i sposobiki na cięzki motocykl

Postprzez cosinus » czwartek, 17 stycznia 2019, 18:28

podgrzanie wątku, ale uzasadnione

przeciwsiad - przyznaję nie znałem tego słowa. To jest bingo.

https://www.youtube.com/watch?v=cv2IQ_jOVmo
Dajcie kciuk w górę temu instruktorowi bo jest tego wart.
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz


Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron