Dłuuuuuga trasa - jakieś porady , wskazówki ?

Prowadzenie, składanie w zakręty, jazda w grupie, hamowanie...

Postprzez Calvados » poniedziałek, 10 września 2012, 13:16

Heh też miesiąc temu byłem w Soltau Heide Parku (no i w Serengetti przy powrocie). Tyle że doszedłem do wniosku że na taką wędrówkę to tylko samochodem. Z 3-miasta zeszło jakieś 8 - 10 godzin i też lekko nie było (w 5 osób ciasno) ale warto było. No i trzeba sobie zarezerwować 1 dzień czysto na odpoczynek po wyprawie.

150 km na moto to i tak dla mnie za dużo jak jeżdzę to 100 km bez odpoczynku to mój limit....
Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 września 2012, 13:19 przez Calvados, łącznie edytowano 2 razy
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*
Avatar użytkownika
Calvados
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 11 kwietnia 2012, 23:45
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez roozga » poniedziałek, 10 września 2012, 13:44

a no właśnie - to też dobra obserwacja i pytanie:

ile robicie na raz na moto między odpoczynkami i jak długo odpoczywacie?
Avatar użytkownika
roozga
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 08:02
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez blue angel » poniedziałek, 10 września 2012, 14:01

Trasa mój domek - Szczecin - Głuchołazy coś około 650 km

TAM
- 4 postoje (pierwszy najdłuższy na koniec trasy S3 w Skwierzynie około 140 km) pozostałe po około godzinie jazdy różnie to wychodziło kilometrażowo. Postój tyle ile trwa tankowanie małe siku i kawa lub zimna cola no 1 dłuższy na obiadek

POWRÓT
- 2 postoje (pierwszy i ostatni raz tak jechałem) żadna przyjemność odradzam, w tym jeden na obiad dłuższy na koniec w McDonald na S3 chyba trwał z pół godziny bo miałem wstręt jak podchodziłem do motocykla.
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez Konrad » wtorek, 11 września 2012, 09:11

Jeśli chodzi o jajko to w moim przypadku :

- szyba turystyczna przy moim wzroście 178 - nie zdaje egzaminu a wręcz przeszkadza - szum na wysokości kasku dużo większy niż przy oryginale...

- siedzenie idzie do "zmiany", jest stanowczo za twarde na długie trasy

- hamulce w moim przypadku mocno oberwały i nie miały lekko z nami + 3 kufry i torba na bak,- oploty "przyjdą" w zimie :)

- jak się jedzie zapakowany na full to sprawdzać ciśnienie w oponach nawet co 2 tankowanie

A ogólnie jajko mogę polecić nawet do dalekiej turystyki. Dla mnie pozycja w porządku, plecaczek narzekał już tylko później na bóle kolan od jednej pozycji... Na to także znaleźliśmy rozwiązanie - moje nogi na crash pady a plecaczek na moje podnóżki lub moje kolana szeroko w bok a plecaczek oparty o kufer i wyprostowuje nogi na moich udach :) - można ciut dalej dojechać :)
Avatar użytkownika
Konrad
 
Posty: 75
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2011, 19:13
Lokalizacja: Mielec

Postprzez roozga » wtorek, 11 września 2012, 09:30

Konrad napisał(a):- szyba turystyczna przy moim wzroście 178 - nie zdaje egzaminu a wręcz przeszkadza - szum na wysokości kasku dużo większy niż przy oryginale...


Załóż sobie stopery piankowe - czysta przyjemność w długim lataniu - plecaczkowi też polecam
Avatar użytkownika
roozga
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 25 czerwca 2012, 08:02
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez motomyszor » czwartek, 20 września 2012, 18:56

Kolega Pablonuevo już pewnie po wyprawie ale dorzucę swoje 3 grosze do innych porad:

Jednym z większych wrogów na dłuższej trasie to słońce albo deszcz. Zależy co się trafi. Trzeba przekalkulować ubiór bardzo dokładnie bo po pewnym czasie człowiek marzy o puszce z 4 kołami :P

Jak się jedzie z plecaczkiem to warto sobie uświadomić że pasażer może zasnąć nam na plecach. Mi moja kobieta napędziła stracha na trasie jak zasnęła i zaczęła lecieć z moto :mrgreen:

A co do najcięższych przejazdów to była trasa na zlot w czerwcu przy jakichś 30 stopniach w cieniu. Zrobiłem w trochę ponad 7 godzin 550km na jawie TS350. Przy czym z powodu gorąca po dojechaniu na zlot zamiast się bawić wypiłem 2 litry wody i padłem.....
motomyszor
 
Posty: 43
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2012, 18:56

Poprzednia strona

Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron