Parkowane + radary ogólnie świeżak ma kilka pytań.

Prowadzenie, składanie w zakręty, jazda w grupie, hamowanie...

Postprzez Gof » środa, 27 lutego 2013, 15:28

Nie odzwyczaiłem :) Punkty podparcia używając stopki bocznej są bardziej od siebie oddalone niż używając stopki centralnej.
Gof
 

Postprzez unio » środa, 27 lutego 2013, 16:06

"Jak wyprzedzać to rura i konkretnie, i możliwie daleko od samochodU" Z tym się zgodzę ale pod warunkiem że nic nie jedzie z przeciwka i droga jest pusta na wprost ale jest martwy punkt i ten w aucie może zacząć manewr wyprzedzania. Tak zginęło moich dwóch kumpli My motocykliści lubimy wklejać się na ostatnią chwilę bo to jest w tym lepsze od jazdy samochodem ale nie raz oni nie widza nas kilka sekund wcześniej.
Avatar użytkownika
unio
 
Posty: 559
Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2009, 19:45
Lokalizacja: E-g

Postprzez Budzik » środa, 27 lutego 2013, 17:14

nie wiem jak tobie Unio, ale mi jeszce sie ani razu boczna nie zlozyla. przy naszej masie motocykla jak sie go wytraci z punktu rownowagi to ciezko go podniesc, a jak jest przechylony na bok to wlasnie jest wytracony z rownowagi, a nie przewraca sie tylko dlatego ze jest podparty na kosie bocznej. stojac na centalce jest w stanie rownowagi i wytracenie go z tego stanu jest latwiejsze bo wystarczy silniejszy wiatr boczny i moze sie motocykl polozyc, bo nawet jak stoi na centralce to ma wieksza powierzchnie ktora oczywiscie dziala jak zagiel wiec potrzeba mniejszego wiatru aby go przewrocic.

ponadto:
'stawiając motocykl na bocznej nóżce w terenie podłóż coś. Wystarczy zgnieciona puszka po coli, piwie czy inna. Obciążony motocykl będzie chciał się w terenie przewrócić. Możesz też na stałe dospawać poszerzenie nóżki,
stawiając motocykl na bocznej nóżce upewnij się, że ją najpierw wysunąłeś ;-). Życie uczy, że motocykl bez niej niestety nie chce stać :-)'
źródło: http://jarekspychala.com
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez moro99 » środa, 27 lutego 2013, 17:17

Calvados no z tym filmikiem to poplynales. Lekki wiaterek ktory auta porywa :P

Druga sprawa ze wszelakiego rodzaju plandeki przepieknie jako zagiel dzialaja i tu nie wazne czy na kosie czy na centralce stoi.


Co do kosa vs centralka. Popchnij lekko motocykl na centralce i zobaczysz ze az tak duzo sily nie trzeba zeby go wywrocic. z kosa musisz doprowadzic do pionu i przepchnac dalej zeby sie wywrocil
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez blue angel » środa, 27 lutego 2013, 21:23

Budzik napisał(a):wytracenie go z tego stanu jest latwiejsze bo wystarczy silniejszy wiatr boczny i moze sie motocykl polozyc,


kurcze to jakie u was są wiatry że motory przewraca ???? A ja dalej obstaje przy tym, że centralka mnie nie zawiodła a kosa tak ...

Budzik napisał(a):, bo nawet jak stoi na centralce to ma wieksza powierzchnie ktora oczywiscie dziala jak zagiel wiec potrzeba mniejszego wiatru aby go przewrocic.


No tu to już przeginacie z tą zwiększoną powierzchnią boczną :shock: :shock: hihihi no chyba że to żart to wtedy rozumiem :mrgreen:
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez RAV » środa, 27 lutego 2013, 22:03

Nie no oczywiście że to ze zmieniającą się powierzchnią boczną w zależności od ustawienia to bezedura :D

ALE dla niedowiarków i zwolenników "centralki" mam coś takiego. Gdy dwa lata temu męczyłem się z pierwszymi podrygami stawiania jajka na centralnej, pomógł mi w tym kumpel. Poszło. Potem kazał mi zrobić "małe ćwiczenie".
1. stań na baczność, obie stopy razem.
2. pochyl się do przodu i wyciągnij przed siebie jedną rękę
3. oprzyj tą rękę na ziemi przed sobą
w tym momencie kumpel delikatnie pchnął mnie w bok (bez dziwnych myśli panowie), oczywiście glebłem jak długi na podłogę
zadanie drugie.
1. stań na jednej nodze
2. pochyl się do przodu i wyciągnij przed siebie prawą rękę
3. oprzyj tą rękę na ziemi przed sobą
4. lewą rękę wyciągnij do boku, zegnij lekko w łokciu i oprzyj na ziemi, przesuwając tym samym większość ciężaru ciała na lewą stronę
w tym momencie już trzeba użyć znacznie większej siły by wywrócić kogoś na prawo. Ćwiczenie to powtórzyliśmy zamieniając się miejscami.
od tej pory na centrala stawiam tylko do smarowania łańcucha itp.

serio !! taki twister dla motocyklistów :P

[ Dodano: 27-02-13, 22:08 ]
i oczywiście żadne pola powierzchni bocznej tu nie mają znaczenia. Jedyne co ma to wspomniane już przez parę osób wcześniej (min. Gof chyba) szerokość rozstawienia punktów podparcia. Po prostu im szerzej na dole tym stabilniej.
RAV
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 837
Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2011, 18:12

Postprzez blue angel » środa, 27 lutego 2013, 22:13

no to chłopaki wyjście jest jedno musze mieć coś nie tak z kosa bo mój motocykl przechyla się na tyle że nie mam zaufania do tego stanu ustawienia. Jak znajdę czas to zrobię zdjęcie i wrzucę gdzieś żebyście podejrzeli co może być nie tak.
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez RAV » środa, 27 lutego 2013, 22:20

A kosę masz tą "zgiętą" czy prostą ?

[ Dodano: 27-02-13, 22:31 ]
Ja mam np. tą "zgiętą" jak tu na zdjęciach
http://gsxf.pl/viewtopic.php?p=45372#45372
RAV
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 837
Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2011, 18:12

Postprzez Budzik » środa, 27 lutego 2013, 23:15

to tak jeszcze co do powierzchni bocznej ktora odgrywa nieznaczna role.
Obrazek
dzis rysunki nie sa pro, za co przepraszam:P
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez RAV » czwartek, 28 lutego 2013, 07:00

A o ile w takim razie zmienia się pole powierzchni bocznej ? zmieni się w ogóle ? bo wg mnie motocykl nadal będzie miał taką samą powierzchnię :D

Jedyne co się zmienia Budziku to kąt pod jakim nacierać będzie powietrze, co gorsza nawet powodujące dodatkowe zawirowania po lewej stronie moto, ale żeby to rozwiązać to trzeba by się udać do tunelu aerodynamicznego i tam zobaczyć różnicę. Natomiast sama powierzchnia boczna się nie zmienia!!!
RAV
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 837
Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2011, 18:12

Postprzez KR-Ociec » czwartek, 28 lutego 2013, 07:59

RAV napisał(a):Natomiast sama powierzchnia boczna się nie zmienia!!!

Zapewne chodzi o to, że "patrząc" wektorowo z kierunku natarcia wiatru (przyjmując ów napór równoległy do pow. ziemi = horyzontalny) i , owszem, kąt nachylenia Moto do pow. horyzontalnej, jako odnośnik) to pow. boczna "widziana" przez wiatr w chwili natarcie przy ustawieniu na kosę jest mniejsza w stosunku do tej samej sytuacji naporu wiatru ale przy ustawieniu Moto na centralce; a i tak należałoby tu rozpatrzyć min. 2 sytuacje:
a) - kiedy wiatr naciera z prawej strony Moto przy ustawieniu na kosę
b) - i z lewej strony Moto przy tym samym ustawieniu
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2013, 08:00 przez KR-Ociec, łącznie edytowano 1 raz
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez blue angel » czwartek, 28 lutego 2013, 08:37

RAV dziś zrobię zdjęcia i podrzucę jak się tylko czas znajdzie :)
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez KR-Ociec » czwartek, 28 lutego 2013, 09:11

blue angel, a może masz "przedłużony" tylni amor ???
Tzn. dłuższe "uszy" - ja tak mam, wygląda bardziej sportowo ale stawiając na kosę zawsze mam ze sobą "cegłę" w razie "W" :)
Albo kosa Ci się "wygła" :P
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez TasmaN » czwartek, 28 lutego 2013, 09:48

Budzik napisał(a):to tak jeszcze co do powierzchni bocznej ktora odgrywa nieznaczna role.


Przeciez pokazujesz 'h' - wysokosc a nie pole bryły jaka jest motocykl.
Powierzchnia zmniejszylaby sie w momencie jakbys zlozyl motocykl na pol.

Czy trojkat stojacy pionowo na ziemi i taki sam lezacy na podlodze ma inna powierzchnie?


Bardziej istotna sprawa tutaj jest kat natarcia, a nie powierzchnia. Chociaz patrzac na sprawe wiatru, powierzchni motocykla, jego 'przewiewnosci' oraz wagi.... policz jakby musialo dmuchac zeby wiatr go przewrocil.
Inna sprawa jak zalozysz i nie owiniesz i nie zapniesz dobrze plandeki. Wtedy masz konkrenty dopiero zagiel.

[edit] przenosze temat do 'techniki jazdy'
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2013, 09:52 przez TasmaN, łącznie edytowano 2 razy
TasmaN
 

Postprzez blue angel » czwartek, 28 lutego 2013, 09:55

Ja już sam zgupiałem i zobaczę jak to wygląda w garażu jak wrócę z pracy.
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez Gof » czwartek, 28 lutego 2013, 11:23

Oj Budzik :)
Gof
 

Postprzez Budzik » czwartek, 28 lutego 2013, 12:32

kurwa, pływał ktoś z was kiedyś na łódce?

tu jest podobnie.

jak jest 'mniejsza powierzchnia' czyli jak stoi na kosie to przy zalozeniu ze wiatr leci rownolegle do pow. ziemi to ilośc wiatru padajaca na motocykl jest mniejsza.
a jak stoi na centralnce to wiecej wiatru moze na niego wpasc.

a co do kąta to tez wezcie sobie pchnijcie cos pod katem prostym i pchnijcie z taka sama sila pod jakims katem to na pewno lepszy efekt uzyskacie (czyli przewrocicie) kiedy bedizecie pchac pod katem prostym.


TasmaN, to powiedz mi dlaczego trojkat stojacy na ulicy wiatr moze przewrocic a lezacego nawet nie przesunie. Sa to skajne przypadki, stoi-leży. Powierzchnia ta sama a i wiatr ten sam.

chyba tylko KR-Ociec, rozumie o co mi chodzi
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez Gof » czwartek, 28 lutego 2013, 12:39

Budzik napisał(a):przy zalozeniu ze wiatr leci rownolegle do pow. ziemi

Skąd takie odważne założenie?
Gof
 

Postprzez Pan W » czwartek, 28 lutego 2013, 14:56

Gof napisał(a):
Budzik napisał(a):przy zalozeniu ze wiatr leci rownolegle do pow. ziemi

Skąd takie odważne założenie?


Video jak "prosto" wieje wiatr
Jak wieje wiatr

I jeszcze mam 1 pytanie czy latacie do pracy? Bierzecie jakieś ciuchy na zmianę? Będę jeździł w kombi 2 częściowym ale chciałbym się przebierać. Więc zabrać muszę ze sobą spodnie, koszulkę, buty. Co polecacie: plecak motocyklowy (np. Vannuci Racing) czy tankbang czy siatkę na bagaż i wszystko na siodełku wozić?
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2013, 14:57 przez Pan W, łącznie edytowano 1 raz
Ja to uwielbiam!!!
Nie szukam śmierci...ja gonię swoje marzenia.
Avatar użytkownika
Pan W
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:38
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez TasmaN » czwartek, 28 lutego 2013, 15:22

Budzik napisał(a):kurwa, pływał ktoś z was kiedyś na łódce?


no :) nareszcie sie zaczyna konkrenta dyskusja ;) ;) :D


Budzik napisał(a):TasmaN, to powiedz mi dlaczego trojkat stojacy na ulicy wiatr moze przewrocic a lezacego nawet nie przesunie. Sa to skajne przypadki, stoi-leży. Powierzchnia ta sama a i wiatr ten sam.


Na chlopski rozum wiadomo o co chodzi :)

Ale jak mozemy sobie podywagowac 'fizycznie' to jest to w glownej mierze kat natarcia.

Tak wlasnie sie sklada ze patent zeglarski mam. I idac tym tropem wez pod uwage np. Grot. Powierzchnia zagla ta sama (z wylaczeniem refowania) ale w zaleznosci od skali wybrania zagla sterujesz katem natarcia. Dlatego przy plywaniu z wiatrem nie wybierasz zagla. Z wiatrem idealnie w plecy ustawiasz Grot pod katem niemalze 90 stopni do kierunku wiatru. Przy halsowaniu wybierasz zagiel niemalze w pelni zmniejszajac maksymalnie kat natarcia wiatru. Zaczyna dzialac efekt skrzydla samolotu i tym oto sposobem plyniesz do przodu 'pod wiatr'.
W zadnym momencie nie zmienia sie powierzchnia zagla.

To tak w duzym uproszczeniu ;)


A teraz co do motocykli...
Zakladamy wiatr wiejacy o takiej samej sile na motocykl stojacy na centralce i drugi motocykl obok na kosie.
Powierzchnia obu motocykli jest taka sama (niech to beda 2 Jajka - jedno czerwone a drugie czarne). Zakladamy ze w warunkach bezwietrznych oba motocykle na kolach bez podporki przewracaja sie tak samo, bez wzgledu na kolor ;)

Motocykl stojacy na centralce jest bardziej podatny na przewrocenie poniewaz:
1. wiekszy kat natarcia wiatru
2. mniejsza ilosc punktow podparcia
3. srodek masy umiejscowiony w miare centralnie w osi motocykla.
TasmaN
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron