Parkowane + radary ogólnie świeżak ma kilka pytań.

Prowadzenie, składanie w zakręty, jazda w grupie, hamowanie...

Postprzez Gof » czwartek, 28 lutego 2013, 15:40

Dokładnie tak jak pisze Tas, poza tym motocykl na kosie ze względu na przesunięty środek ciężkości jest już przyciągany grawitacyjnie na właściwą stronę. Przy oderwanych od rzeczywistości założeniach takich jak to że wiatr zawsze wieje poziomo to możemy sobie usprawniać produkcję mleka metodą działającą tylko dla sferycznych krów umieszczonych w próżni i emitujących mleko równomiernie we wszystkich kierunkach :)

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2013, 15:41 przez Gof, łącznie edytowano 1 raz
Gof
 

Postprzez blue angel » czwartek, 28 lutego 2013, 21:06

TasmaN napisał(a):Powierzchnia obu motocykli jest taka sama (niech to beda 2 Jajka - jedno czerwone a drugie czarne).


A ja myślę że przewróci się szybciej czarne :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez KR-Ociec » piątek, 1 marca 2013, 08:53

blue angel, Ty masz niebieskie - Twoja opinia nie jest wiążąca :P :D
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez blue angel » piątek, 1 marca 2013, 10:57

RAV sprawdziłem w garażu kosę mam prostą - ale czy napewno to się przekonam jak zobaczę inne jejko i obmacam je :mrgreen:
Jawa Babetta 28 / Romet Pony M301 / WSK 125 / Suzuki GSX 600F / Yamaya FJR 1300
Avatar użytkownika
blue angel
 
Posty: 264
Dołączył(a): czwartek, 26 marca 2009, 17:41
Lokalizacja: Polska

Postprzez moro99 » piątek, 1 marca 2013, 17:36

TasmaN napisał(a):2. mniejsza ilosc punktow podparcia


Tu sie nie zgodze

przy centralce masz centralke (2 nozki) + przednia opone
przy kosie masz 2 koła i 1 stopke

Powierzchnie beda rozne ale ilosc punktów taka sama ;)
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez Budzik » sobota, 2 marca 2013, 09:13

moro99, ale te 2 nozki przy centrralce to prawie jak 1
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez moro99 » sobota, 2 marca 2013, 09:57

Budzik napisał(a):to prawie jak 1
baz trojkata w podparciu nie pistawisz mic zeby samo stalo :P
sie bede upierac nad 3 punktami :P
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez RAV » sobota, 2 marca 2013, 10:55

moro a widzisz różnicę w długości podstawy tego trójkąta ?

owszem punkty są 3 ale dwa z nich tak blisko, że niewielka siła (w porównaniu do drugiej opcji czyli 3 punkty ale szeroko rozstawione) wystarczy do obalenia całej konstrukcji.
RAV
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 837
Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2011, 18:12

Postprzez moro99 » sobota, 2 marca 2013, 12:37

RAV napisał(a):moro a widzisz różnicę w długości podstawy tego trójkąta ?


Rav - i wszystko wlasnie sie rozbija o dlugosci bokow ;) - jednak nie wszyscy na to wpasli jeszcze :P
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Re: Parkowane + radary ogólnie świeżak ma kilka pytań.

Postprzez x10d » środa, 20 marca 2013, 11:10

A to odgrzeje delikatnie kotleta - moze i moje przemyslenia sie komus przydadza:
Pan W napisał(a):1. Parkowanie i związane z tym opłaty. Gdzie mam sobie ten bilecik wsadzić? Parkować mogę np na chodniku zachowując przejście dla pieszych?

Generalnie to zalezy wszystko od miasta/gminy - najlepiej sie zorientowac w lokalnych przepisach, żeby potem nie żalowac. W Łodzi masz parkowanie za free, w Gdyni musisz płacic. Ja parkujac na chodniku i zostawiajac miejsca dla pieszych jeszcze nigdy problemow nie mialem.
Pan W napisał(a):2. Jak już zaparkuję to na kosę czy stawiać na centralkę? Nie są to długie postoje (np. drobne zakupy etc)

ja stawiam na centralce tylko w garazu, zeby sie opony nie odksztalcaly, jak dluzej stoi nieuzywana.
Tak na codzien to na kosie, ALE:
zawsze stawiajac na kosie po zgaszeniu silnika wrzucam najpierw pierwszy bieg i pcham moto do przodu do oporu i dopiero potem na kose - wtedy mam pewnosc, ze zuzia nie poleci dalej i nie spadnie z kosy nawet, gdy sie ktos o nia oprze ;)
Pan W napisał(a):3. Przeciskanie się w korku. Jak dobrze zrozumiałem z rad w internecie powinienem robić to pośrodku (między lewy i prawym pasem)? Jak na taką jazdę patrzą misiaki? Chodzi mi o sytuację, gdy auta stoją a ja wyprzedzam środkiem.

Jesli chodzi o omijanie - w przepisach jest na ten temat tylko tyle, że masz zachować bezpieczną odległość i nie wolno Ci najeżdżać na ciągłą linię - jesli jest przerywana mozesz zmieniac pas ile chcesz; jakby ktos sie chciał przyczepić, to ewentualnie pozostaje kwestia uzywania kierunkowskazow przy zmianie pasa ruchu ;)
Jesli chodzi o wyprzedzanie - tu dochodzi jeszcze przepis mowiący o tym, ze wyprzedzac z prawej strony można tylko przy 2 pasach w jednym kierunku w obszarze zabudowanym, a 3 pasach poza obszarem zabudowanym, chyba ze pojazd wyprzedzany sygnalizuje zamiar skretu w lewo.
A w praktyce - poniedzialek przed opadami sniegu jechalem wlasnie w korku i panowie policjanci jeszcze mi miejsce robili, zeby mnie nie blokowac ;)
Pan W napisał(a):4. Modny ostatnio temat Jacek Rostowski Photography i radary. Zwalniacie na fotopstrykach? Nie mówię, że chcę jeździć koło radaru 160km/h raczej w granicach normy 70km/h jak warunki pozwolą. Mam jeden radar po drodze do i z pracy. I jak to jest chwyci mnie z przodu to nie ma blach (co dalej) bo jak z tyłu to wiadomo. Jakie są Wasze doświadczenia?

Raczej nie zwalniam, ale rzadko zdarza przekraczac tak predkosc, zeby sie narazic na fotke.

Przy okazji filmik nt. omijania i wyprzedzania:
http://player.vimeo.com/video/38184031
Ostatnio edytowano środa, 20 marca 2013, 11:12 przez x10d, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek - Suzuki GSX750F K6
Obrazek - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D GLS Long

www.spisperfum.pl
Avatar użytkownika
x10d
 
Posty: 448
Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 00:11
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ch3st3r3k » czwartek, 21 marca 2013, 13:31

x10d, dobry filmik:) fajna wypowiedź ze nie da się zając czegoś bardziej co już jest zajęte:D
ch3st3r3k
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek, 27 kwietnia 2012, 14:30
Lokalizacja: Żyrardów

Postprzez cynio » czwartek, 21 marca 2013, 14:42

filmik pierwsza klasa
Avatar użytkownika
cynio
 
Posty: 39
Dołączył(a): poniedziałek, 14 stycznia 2013, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re:

Postprzez cosinus » środa, 6 maja 2015, 17:22

Co do stawiania na kosę (a tylko to sobie wyobrażam "na mieście") wrzucam jedynkę, a ostatnio zacząłem to łączyć z parkowaniem "pod górkę". Jak zacząć myśleć w ten sposób, nawet pozornie poziome powierzchnie dość często są takie tylko pozornie ;) na co wykonawcy (brukarze, drogowcy) mają swoje argumenty

Parkując "z górki" choćby ledwo widocznej:
a) jesli miejsce się kończy to tzreba będzie mocno ciągnąc w tył, a kol. Suza lekka nie jest
b) pchnięcie podłużne może łatwiej doprowadzić do złożenia kosy.

Oczywiście gdy kosa na miękkiej ziemi itd ... to wiemy ...
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Parkowane + radary ogólnie świeżak ma kilka pytań.

Postprzez TasmaN » środa, 2 grudnia 2015, 19:28

Ja parkujac 'z gorki' oprocz wbicia jedynki, zakladam disclocka na tarcze i lekko pcham moto do przodu (LEKKO). Jak blokada tarczy oprze sie o lage, wowczas rozkladam kose. Disclock oparty o lage nie pozwoli stoczyc sie moto do przodu.
Avatar użytkownika
TasmaN
 
Posty: 22
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 18:58
Lokalizacja: Wawa

Poprzednia strona

Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron