Prędkości i spalanie w GSX750F.

Prowadzenie, składanie w zakręty, jazda w grupie, hamowanie...

Prędkości i spalanie w GSX750F.

Postprzez jurpaw » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:13

Witam.
Posiadam Suzuki GSX750f z 1992 roku. Jeszcze nie zdążyłem sprawdzić spalania. Jakie ono jest u was? Prędkości maksymalnej boje się sprawdzać. :P Ile można tym sprzętem polecieć? Jaka jest wasza prędkość przelotowa? U mnie na 6 biegu przy 80km/h mam ok 4tyś obrotów. Wydaje mi się to dużo. Jazda z prędkością powyżej 100km/h wydaje mi się bardzo nie ekonomiczna. Jak to z tym jest? Może mam jakieś inne zębatki założone? Na 1 biegu do odcięcia - dobre 80km/h.

Pozdrawiam.
jurpaw
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela, 23 czerwca 2013, 12:42
Lokalizacja: Jasło

Postprzez requiem5 » środa, 7 sierpnia 2013, 07:46

ja przy 180 mam coś koło 8tyś obr.
osobiście uważam, że skoro jeździsz na takich prędkościach to 6 jest Ci zbędna, moto raczej nie powinno się zamulać na niskich obrotach ale też nie przesadzać z czerwonym polem to takie moje prywatne zdanie ;)
5-8 tyś obr to taka w miarę sensowna liczba żeby nie mulić ale też żeby nie żarło beznynki jak smok.
GSX650F 2008r.
Avatar użytkownika
requiem5
Moderatorzy
Moderatorzy
 
Posty: 1579
Dołączył(a): wtorek, 9 lipca 2013, 09:51
Lokalizacja: Kałuszyn

Postprzez TasmaN » środa, 7 sierpnia 2013, 08:36

Gofowe, a obecnie Requimowe jajko poleci 230 kmh :)
sprawdzone nawet w drodze do Requiem :) :)

Jak chcesz maxa totalnego sprawdzic to od 3,4 biegu ciagnij az po czerwone pole, a szostke wlacz w ostatnim momencie...

A ogolnie dla Jajka, predkosc przelotowa zeby nie zmeczyc silnika a z drugiej strony nie zamulic to jakies 140-160... w trasie of course :)
Ostatnio edytowano środa, 7 sierpnia 2013, 08:37 przez TasmaN, łącznie edytowano 1 raz
TasmaN
 

Postprzez Abek » środa, 7 sierpnia 2013, 09:30

Do 120 bez krecenia po obrotach spalanie ponizej 6 litrow.
Miedzy 120 a 180 kolo 7.
Powyzej 180 wir w baku.

Jak lecisz cala trase w granicach 220 240 to nie zdziw sie jak spalisz 15 na 100.

Jak palujesz do 120 (czyli latasz na 2 biegu) :diabel: to spali. Ci kolo 7 litrow.

Generalnie palowanie i ciagniecie po obrotach sie nie oplaca. Sprawdzone i testowane.
Avatar użytkownika
Abek
 
Posty: 1551
Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 20:52
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez unio » środa, 7 sierpnia 2013, 10:02

Jadąc w kilka motocykli z motocyklistkami zszedłem do 5,6 na trasie 400km. Jadąc do Wawki z plecakiem spaliłem 6,5 przy prędkosciach 140-160 na E7. Jeżdżąc nad morze (40 km) spalnie od 7-7,5 przy prędkościach 140-180 km/h wtedy głównie wyprzedzanie.
Avatar użytkownika
unio
 
Posty: 559
Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2009, 19:45
Lokalizacja: E-g

Postprzez woznyman » środa, 7 sierpnia 2013, 15:13

Abek napisał(a):Generalnie palowanie i ciagniecie po obrotach sie nie oplaca. Sprawdzone i testowane.
_________________


A tak generalnie to co autor miał na myśli?
"Nie wypuszczone bąki przedostają się do głowy i tak powstają posrane pomysły"
Avatar użytkownika
woznyman
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 558
Dołączył(a): środa, 26 czerwca 2013, 16:33
Lokalizacja: się tutaj wziąłem?

Postprzez Budzik » środa, 7 sierpnia 2013, 18:36

Jeśli chodzi ci o obroty do prędkości to masz normalne.

Jadac cały czas 80-100km/h spalanie na trasie będizesz miał poniżej 5l (sprawdzone, wracając 4 lata temu z giżycka do warszawy, jechałem w peletonie z zabytkową jawą która więcej nie była w stanie pojechać) 270km zrobione i rezerwy nie musiałem odpalać

prędkości 100-120km/h to spalanie ok 5-5,5l (potwierdzą to osoby które były na wycieczce do kazimierza)

spokojna jazda w mieście (do ok 6 tyś obrotów) to ok 6l (miasto zwane warszawą, w innych miastach spalanie może być mniejsze)

nieekonomicznej jazdy to cięzko mi powiedizeć jakie spalanie bo po prostu ile nalejesz tyle wypije :D

PS. Jak chcesz moto które niżej się kręci to może jakeigoś singla lub Vke w cruiserze :)
PS2. Moja 750leci 245km/h

requiem5, a wczoraj się chwialiłaś że twój dotychczasowy vmax to tyko 160 :P
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez Abek » środa, 7 sierpnia 2013, 19:16

woznyman, autor mial na mysli gwaltowne przyspieszanie na niskich biegach i potem hamowanie (np 28 km w korku i krecenie moto na 2 do 11k obrotrow hebel i po chwili powtorka). Moto pije jak glupie.
Avatar użytkownika
Abek
 
Posty: 1551
Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 20:52
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez Budzik » środa, 7 sierpnia 2013, 20:36

Abek, myslę żę woźnemu chodziło o to że:
sprawdziłeś i testowałeś - ciągnięcie i pałowanie :diabel: :fuck2:
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez BiEdRoN » środa, 7 sierpnia 2013, 22:11

Budzik napisał(a): Jak chcesz moto które niżej się kręci to może jakeigoś singla lub Vke
.... właśnie po głowie chodzi mi sv, tylko szkoda mi sprzedać wygodne jajco :/
simson s51-> gsx 600f -> gsx750f -> gsx 750f-> xciting 400i
Obrazek
Avatar użytkownika
BiEdRoN
 
Posty: 1355
Dołączył(a): środa, 25 marca 2009, 19:29
Lokalizacja: Wawa-3city-Lebork

Postprzez Abek » środa, 7 sierpnia 2013, 22:13

Budzik, palowanie przerabualem. Od ciagniecia trzymam sie z da :diabel: leka haha :fuck2:
Avatar użytkownika
Abek
 
Posty: 1551
Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 20:52
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez requiem5 » czwartek, 8 sierpnia 2013, 07:46

Budzik, a wczoraj się chwialiłaś że twój dotychczasowy vmax to tyko 160 :P

z każdym dniem coraz więcej, jak nie mam wprawy to nie siądę na moto nie polecę 250 po drodzę pocałuje w tyłek któreś drzewo i wpadnę od razu na imprezę do Św Piotra. Powolutku się rozkręcam :mrgreen:
Ostatnio edytowano czwartek, 8 sierpnia 2013, 07:47 przez requiem5, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
requiem5
Moderatorzy
Moderatorzy
 
Posty: 1579
Dołączył(a): wtorek, 9 lipca 2013, 09:51
Lokalizacja: Kałuszyn

Postprzez woznyman » czwartek, 8 sierpnia 2013, 17:41

Budzik napisał(a):Abek, myslę żę woźnemu chodziło o to że:
sprawdziłeś i testowałeś - ciągnięcie i pałowanie :diabel: :fuck2:


:brawo: :brawo: :brawo:
"Nie wypuszczone bąki przedostają się do głowy i tak powstają posrane pomysły"
Avatar użytkownika
woznyman
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 558
Dołączył(a): środa, 26 czerwca 2013, 16:33
Lokalizacja: się tutaj wziąłem?

Postprzez k.adrian1 » sobota, 31 sierpnia 2013, 09:01

A jak jest z jajkiem 600? Jak jadę z plecaczkiem i sakwamii w trasę taką ze 400km mogę trzymać prędkość 130-140 czyli obroty 6.5-7 tysięcy? Nie będzie to za duży wysiłek dla silnika ze względu na ciężar pasażerów i całego ekwipunku?
Avatar użytkownika
k.adrian1
 
Posty: 61
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 09:59
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Budzik » sobota, 31 sierpnia 2013, 16:06

k.adrian1, na pewno silnik zmeczy ci sie bardziej przy takim obciązeniu jeśli bedizesz jechał z obrotami rzedu 3-4 tyś.

motocykle maja silniki wysokoobrotowe i jak spojrzysz na krzywa momentu i mocy to sam sobie odpowiesz na pytanie czy sie zmeczy silnik :)
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez szroth » niedziela, 16 lutego 2014, 10:20

4,7 litra na 100 km przy jeździe do 120 km/h,
5,0 litra na 100km przy jeździe do 180 km/h, oba wyniki na trasie odpalenie 60 km, zgaszenie i powrót do domu. wyniki z sezonu 2013,
szroth
 
Posty: 8
Dołączył(a): czwartek, 4 lipca 2013, 18:34
Lokalizacja: Piła

Postprzez Jabol80 » niedziela, 16 lutego 2014, 17:23

11L -100km po Wa-wie to mój wynik z zeszłego sezonu.
Avatar użytkownika
Jabol80
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 850
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 18:01
Lokalizacja: Warszawa-Grochów

Postprzez Sokol » piątek, 21 lutego 2014, 21:15

trASA Sieniawa -Krakow kolo 220 km w jedna strone ,za rzeszowem ,az za obwodnice tarnow czesto ,kolo 200 km lub powyzej ,spalanie 6,5
Sokol
 
Posty: 267
Dołączył(a): poniedziałek, 14 listopada 2011, 02:36
Lokalizacja: Sieniawa/Usa

Postprzez fresh-1980 » piątek, 28 lutego 2014, 17:23

5,5 litra przy spokojnej jeżdzie tak 120-140 trasa 500 km w nocy czyli pusto na drodze 11dk kalisz-katowice-kalisz
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez Barek » czwartek, 26 czerwca 2014, 14:13

Szanowni,

Wszelkie tego typu dywagacje są obarczone min 10% marginesem błędu - różnice wynikają nie tylko z ustawień konkretnego motocykla (zawory, regulacja, czyszczenie i synchronizacja gaźników, rodzaj i czystość filtra powietrza, rodzaj wydechu), ale także z parametrów po stronie kierowcy: wzrost, waga, różnice w technice jazdy.

Moje 5 lat z GSX750F w uproszczeniu prowadzą do konkluzji: ten motocykl spalanie ma "wg obrotomierza", czyli w przybliżeniu spala na 100km tyle litrów benzyny, ile tysięcy rpm utrzymuje się średnio przy jeździe na biegu bezpośrednim.

Jeśli ktoś chce w GSX750F podnieść nieco V max, może wrzucić tylną zębatkę z 600 (bodajże 36 zamiast oryginalnych 37 zębów) i zarazem zdjąć z łańcucha 2 oczka.

GSXF ma nie najkorzystniejszy stosunek mocy do masy, stąd przy dodatkowym obciążeniu kierowca + pasażer + bagaż każde zwiększenie prędkości przelotowej dość odczuwalnie odbija się w baku...
Pzdr,

Barek
FJR 1300
(formerly: Diversion 900; GSX750F, TS350)
Barek
 
Posty: 18
Dołączył(a): wtorek, 24 czerwca 2014, 20:34
Lokalizacja: Ładna okolica

Następna strona

Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość