Kosz sprzęgłowy.

silnik, gaźniki, skrzynia biegów, układ wydechowy...

Kosz sprzęgłowy.

Postprzez lukasz » niedziela, 28 kwietnia 2019, 19:49

Witam.
Zastanawiam się czy ten kosz sprzęgłowy jeszcze się nadaje (może to taka norma) czy muszę go już wymienić?
Załączam fotkę. Chodzi mi o rowki wytarte przez sprężyny i przez tarcze.

Sprzęgło rozebrałem ponieważ zaczęło się ślizgać. Tarcze są ok, w środku zakresu. Sprężyny mają 45 mm więc o ponad 2 mm za mało.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
GSXF 750 1999r
Avatar użytkownika
lukasz
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 19 września 2018, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez Rafał_93 » niedziela, 28 kwietnia 2019, 21:12

Wypadałoby wymienić, ale ja bym złożył z nowymi sprężynami i latał dalej. Zmierz jeszcze przekładki, również mogą być zużyte.
Rafał_93
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 15 marca 2019, 06:38
Lokalizacja: Brodnica

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez lukasz » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 06:34

Dzięki.
Przekładki zmierzę, czy nie mają większego odchylenia od płaszczyzny niż 0,1 mm.
Natomiast jeżeli chodzi o ich grubość to jedynie znalazłem informację na stronie TRW, przekładki do mojego modelu 98 - 02 (MES344-7) powinny mieć 2mm.
Tak samo 03 - 06. A w modelu 89-97 powinno być 1,5mm.

Zakładam że odchylenie od nominału o 0,3mm jest ok.
GSXF 750 1999r
Avatar użytkownika
lukasz
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 19 września 2018, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez Rafał_93 » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 23:42

Pomnóż to odchylenie razy ilość przekładek i okaże się że brakuje kilka milimetrów. Często widać na różnych forach tematy że wymiana tarcz sprzęgła nie przyniosła skutku. Każdy zapomina o przekładkach właśnie, a one są tak samo ważne jak tarcze sprzęgłowe.
Rafał_93
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 15 marca 2019, 06:38
Lokalizacja: Brodnica

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez Gruby Kurp » wtorek, 30 kwietnia 2019, 23:29

Kosz wygląda na zmęczony życiem. Niestety, musisz zainwestować. 0,3 mm odchylenia na przekładce to dużo. Proponowałbym wymienić komplet: tarcze, przekładki i sprężyny. Jeżeli mówisz, że tarcze mieszczą się w normie, możesz je zostawić - ale czy będzie Ci się chciało wszystko rozbierać za kilka - kilkanaście tys. km? Za każdym razem wypadałoby wymienić uszczelkę pokrywy sprzęgła - koszt około 30 zł...
Suzuki GSX600F '06
Avatar użytkownika
Gruby Kurp
 
Posty: 190
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2016, 15:16
Lokalizacja: Ostrołęka/Warszawa

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez lukasz » piątek, 10 maja 2019, 23:31

Tarcze, przekładki i sprężyny wymienione. Kosz został stary. Jak zdążę to jutro test ;)

Stare i nowe tarcze, stare chyba się trochę nadpaliły.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
GSXF 750 1999r
Avatar użytkownika
lukasz
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 19 września 2018, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kosz sprzęgłowy.

Postprzez lukasz » sobota, 11 maja 2019, 23:24

Wszystko działa ok. Przynajmniej narazie.
Jedynie we znaki dają mi się nowe sprężyny sprzęgła TRW niby mocniejsze o 10%. Były dłuższe o jakieś 3mm od starych. Sprzęgło chodzi dosyć ciężko, na tyle że po godzinie jazdy ręką ma dosyć :/
(Linka jest nasmarowana, chodzi płynnie).
GSXF 750 1999r
Avatar użytkownika
lukasz
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 19 września 2018, 21:09
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do SILNIK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość