NAPĘD A PRĘDKOŚĆ

koła, opony, zawieszenie, napęd, hamulce...

NAPĘD A PRĘDKOŚĆ

Postprzez TasmaN » niedziela, 22 marca 2009, 09:08

Hej.
Jakie macie przełożenia w Jajkach ?
Przed wymianą napędu miałem 15/45 116 ogniw
Teraz wymieniłem cały komplet i mam 15/47 118 ogniw

Zastanawiam się jak duża rozbieżność jest między tym co pokazuje licznik a prędkością rzeczywistą, bo to że lepiej przyspiesza to już wiem smile.gif

--------------------------------------------------------

Miales 15/45=0,333 > teraz masz 15/47=0,319 > a 0,333/0,319=1,043 > to daje o 4,3% mniejszego maxa (np. 210km/h vs 219km/h), ale tez o 4,3% wieksze przyspieszenie, czyli zamiast np. 4,7 do 100km/h masz 4,5s...
A dodatkowo wczesniej mogles niedokrecac sie do maks. obrotow na 6-tym biegu - pomiomo ze przelozenie powinno zapewnic wieksza predkosc, bo opor powietrza mogl byc juz za duzy, a teraz dajesz rade...
Niestety teoretycznie powinno tez wzrosnac zuzycie paliwa (liczac ze jedziesz z ta sama predkoscia)...
...tyle suche liczby :-)

------------------------------------------------------

jak dla Ciebie roznica w predkosci 10km/h to sporo to Twoja sprawa, dla mnie to bardzo niewielka roznica
http://www.gearingcommander.com/ - bardzo fajna stona

przednia zembatka kosztuja kolo 35zl wiec mozna poeksperymetowac, zaden koszt

--------------------------------------------------------

Pawel BMW napisał(a):jak dla Ciebie roznica w predkosci 10km/h to sporo to Twoja sprawa, dla mnie to bardzo niewielka roznica
http://www.gearingcommander.com/ - bardzo fajna stona


prędkość interesuje mnie tylko z ciekawości - tak jak napisałem różnica w przyspieszeniu i elastyczności jest odczuwalna, nawet moja żona która jest laikiem w tych sprawach zauważyła...

[ Dodano: 01-03-09, 18:18 ]
Dziś polatałem trochę. Nie udało mi się rozpędzić do końca bo musiałem hamować ale, licznik wskazywał niecałe 240 a GPS po zakończonej jeździe pokazał tak:
Obrazek

-----------------------------------------------------------
Ostatnio edytowano środa, 16 marca 2011, 12:46 przez TasmaN, łącznie edytowano 1 raz
TasmaN
 

Postprzez ZiGi » piątek, 27 marca 2009, 15:45

No to ja licznikowo miałem maksymalnie 230km/h ale obroty sięgały około 11500rpm.
Na tej stronce do której jest link podany przy takich obrotach jest wyliczenie, że by łańcuchu który miałem i zębatkach 15/46/116 maksymalnie mogłem lecieć 237.5km/h.
Natomiast przy zalecanych przez producenta przełożeniach i łańcuchu czyli 15/47/118L maksymalna prędkość możliwa do wykręcenia przy 11500rpm to 232.5km/h.
Tak więc nie ma co się zabijać o 5km/h :) W sumie i tak nie za bardzo jest gdzie latać z prędkościami rzędu 200kmph.
Ostatnio edytowano piątek, 27 marca 2009, 15:46 przez ZiGi, łącznie edytowano 2 razy
ZiGi



Wskaźniki do Automapy:
GSX600F GSX650F Hayabusa

Nie dyskutuj z idiotą bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
ZiGi
 
Posty: 1161
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 17:40
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Postprzez luks » czwartek, 9 kwietnia 2009, 12:08

koledzy mam pytanie.. Przy wymianie klocków powiedzieli mi, że mam za luźny łańcuch. Jak go przed chwilą oglądałem to jak kręce tylnim kołem na stópce centralnej to ma czasami z 5cm luzu a czasami 1 cm jak przekręce koło.. Więc jak naciągne mocniej to w tym mocniej naciągniętym miejscu będzie strzelać w czasie jzdy. Zębtka tylnia wygląda dobrze więc co jest nie tak? Do wymiany łańcuch?
luks
 

Postprzez Pawel BMW » czwartek, 9 kwietnia 2009, 12:55

do wymiany lancuch, typowy objaw, moze czyszcenie ze smarowaniem pomoze, ale predzej czy pozniej naped do wymiany
Pawel BMW
 

Postprzez luks » czwartek, 9 kwietnia 2009, 13:15

ok to wymienie łańcuch ale bez zębatek tak? Czy cały zestaw? Wtedy to wyjdzie mnie jakies 450-500 zł a to juz sporo..
luks
 

Postprzez lukka » czwartek, 9 kwietnia 2009, 13:20

Luks, jak wymiana to tylko cały zestaw. Nowy łańcuch na używanych już zębatkach też będzie strzelał i będziesz miał problem z prawidłowym jego naciągnięciem
Avatar użytkownika
lukka
 
Posty: 124
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kosa1022 » czwartek, 9 kwietnia 2009, 14:26

Dokładnie tak jak mówi lukka.
Jak wymieniać to tylko zestaw.
kosa1022
 

Postprzez Pawel BMW » czwartek, 9 kwietnia 2009, 14:37

zebatki kosztuja polowe tyle co lancuch, a najbardziej lancuch psuja zuzyte zebatki
Pawel BMW
 

Postprzez ZiGi » czwartek, 9 kwietnia 2009, 15:41

Dokładnie :) zasada zawsze była jedna, wymienia się cały zestaw.
Zębatka na przód coś około 30zł, tył około 110zł, łańcuch... no cóż to już zależy od Twoich upodobań ale od 300zł w górę.
ZiGi



Wskaźniki do Automapy:
GSX600F GSX650F Hayabusa

Nie dyskutuj z idiotą bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
ZiGi
 
Posty: 1161
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 17:40
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Postprzez luks » czwartek, 9 kwietnia 2009, 15:47

Ok dzięki za radę. Zamówilem caly zestaw w inter carsie z łańcuchem DID X ringowym za 474 zł w tym przednia zębatka na promocji za 5 zł:) no jak sie bawić to sie bawić.
Pozdro
luks
 

Postprzez Pawel BMW » czwartek, 9 kwietnia 2009, 18:43

no to masz kozak lancuch,
Pawel BMW
 

Postprzez ZiGi » czwartek, 9 kwietnia 2009, 19:39

No to P.Z.Wariat też ma kozak kajdan bo sobie Złotego D.I.D.a sprawił :)
ZiGi



Wskaźniki do Automapy:
GSX600F GSX650F Hayabusa

Nie dyskutuj z idiotą bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
ZiGi
 
Posty: 1161
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 17:40
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Postprzez lukka » czwartek, 9 kwietnia 2009, 20:21

Co do złotych D.I.D.-ów to uważajcie Panowie. Chinole już je od jakiegoś czasu podrabiają, znajomy mechanik mówił że widział takie już kilka razy, są zwykle w b. atrakcyjnej cenie i na pierwszy rzut oka ich nie odróżnisz.. oczywiście materiałówka i precyzja wykonania nie umywa się do Japońców
Avatar użytkownika
lukka
 
Posty: 124
Dołączył(a): sobota, 21 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gonzo » piątek, 29 maja 2009, 16:16

Panowie powiedzcie mi jedną rzecz, w książce serwisowej pisze że łancuch należy mieć złożony w całości (bez spinki) ja z kolei nie widzę żadnego takowego w sklepach internetowych. Bardzo problemowa jest później wymiana związana ze sciągnięciem wachacza? Linki do zestawów mile widziane.
Ostatnio edytowano piątek, 29 maja 2009, 16:18 przez Gonzo, łącznie edytowano 1 raz
Gonzo
 

Postprzez Cino » piątek, 29 maja 2009, 19:34

To co widzisz w sklepach to łańcuchy z jednym ogniwem do zakucia. Zakuwa się zakuwarka, tudzież ciężkimi przedmiotami, ale trzeba mieć dobrego skilla żeby dobrze wyszło. :-)
Ściaganie wahacza co jakiś czas jest wskazane, ze względu na to że można przesmarować mu łożyska wtedy.
Cino
 

Postprzez kosa1022 » piątek, 29 maja 2009, 22:13

Zakucie łańcucha to prostota więc bez obaw każdy sobie z tym poradzi
kosa1022
 

Postprzez ZiGi » piątek, 29 maja 2009, 22:55

Dokładnie, ja sobie sam napęd wymieniłem, sam też zakułem nawet bez zakuwarki :P
ZiGi



Wskaźniki do Automapy:
GSX600F GSX650F Hayabusa

Nie dyskutuj z idiotą bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
ZiGi
 
Posty: 1161
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 17:40
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Postprzez Miki » piątek, 29 maja 2009, 23:45

ej, a ile macie zębów z tyłu i z przodu :?: a jaka jest seryjna ilość zębów :?: bo ja też bedę zmieniał.
Miki
 

Postprzez ZiGi » sobota, 30 maja 2009, 09:42

Przód 15 tył 46
ZiGi



Wskaźniki do Automapy:
GSX600F GSX650F Hayabusa

Nie dyskutuj z idiotą bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Avatar użytkownika
ZiGi
 
Posty: 1161
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 17:40
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Postprzez Miki » sobota, 30 maja 2009, 09:57

ZiGi napisał(a):Przód 15 tył 46


to jest seria ?
Miki
 

Następna strona

Powrót do UKŁAD JEZDNY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron