HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

koła, opony, zawieszenie, napęd, hamulce...

Postprzez jackal79 » poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 11:51

czy przy wymianie klockow w czajniku potrzebowaliscie narzedzia do cofania tloczkow?
Jesli tak to czy taki bedzie sie nadawal?:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4475010580&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
jackal79
 
Posty: 47
Dołączył(a): wtorek, 25 lutego 2014, 16:12
Lokalizacja: Dania

Postprzez bielorz » poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 12:28

Ja tam wymieniałem bez żadnego przyrządu. Wydmuchane tłoczki powietrzem, przesmarowane pastą miedziową, a potem raczej łatwo je wsunąć, bo w układzie płynu nie ma.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 12:30 przez bielorz, łącznie edytowano 1 raz
bielorz
 
Posty: 135
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 14:30
Lokalizacja: Pyrzyce

Postprzez Markee » poniedziałek, 4 sierpnia 2014, 22:27

Hej, dawno mnie nie było ale juz jestem :D

Problem bicia na tarczy rozwiązany... kupiłem okazjonalnie używaną tarcze. Nie chciałem jej katować starymi klockami które już chciały być wymienione, więc jako dostało z przodu nowe klocki. Kopyta zawsze czyszcze i smaruje przy grzebaniu tam na dole ;D

Co do tego bicia na tarczy i luzów... Doszedłem do tego dlaczego ta tarcza się wygła. Poprzedni właściciel zaklepał w niej nity parwdopodobnie z powodu luzów... A ja wam powiem tak. Nie bujcie się luzów. Na prawdę nic się od tego nie stanie, nit nie pęknie itd... dalej będzie hamowała jak hamuje. Lepiej jeździć z wiekszym luzem niz zaklepywać nity!

Na nowej tarczy luz minimalny na starej sprawnej też minimalny luz.

P.S. Obecnie jestem w Szwecji i taka ciekawostka. Można tutaj dostać same tarcze cierne, bez ramienia mocującego i samemu sobie je zanitować. Zabawa o wiele tańsza a jakość ta sama! Następne tarcze na pewno przenituje sobie sam!

[ Dodano: |4 Sie 2014|, o 23:53 ]
jackal79 napisał(a):czy przy wymianie klockow w czajniku potrzebowaliscie narzedzia do cofania tloczkow?
Jesli tak to czy taki bedzie sie nadawal?:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4475010580&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62


Ja do cofania tłoczków używam ścisku do drewna. Nic nie demontuje ani nie ruszam :) Polecam cofanie tłoczków, czasami można tak nieco odpowietrzyć układ :)
'Ab ovo usque ad mala'
Avatar użytkownika
Markee
 
Posty: 59
Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:52
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Gof » środa, 6 sierpnia 2014, 08:45

Z tym zaklepywaniem to 100% prawda - tam ma być pewien mały luz, on zapobiega nagrzewaniu się piasty od gorącej tarczy i właśnie umożliwia tarczy minimalne ruchy poprzeczne, żeby nie miała bicia.
Gof
 

Postprzez jackal79 » środa, 6 sierpnia 2014, 09:36

Markee napisał(a):Hej, dawno mnie nie było ale juz jestem :D



Co do tego bicia na tarczy i luzów... Doszedłem do tego dlaczego ta tarcza się wygła. Poprzedni właściciel zaklepał w niej nity parwdopodobnie z powodu luzów... A ja wam powiem tak. Nie bujcie się luzów. Na prawdę nic się od tego nie stanie, nit nie pęknie itd... dalej będzie hamowała jak hamuje. Lepiej jeździć z wiekszym luzem niz zaklepywać nity!



Sorry ale wlos sie jezy na glowie jak czytam takie rzeczy. Ludzie przeciez to tarcza PLYWAJACA. Ten luz MA tam wlasnie byc po to zeby tarcza idealnie dopasowala sie do zaciskajacych klockow i zwiekszyla tym samym efektywnosc hamowania.
Nie poprawiac producenta !! :paluj:
jackal79
 
Posty: 47
Dołączył(a): wtorek, 25 lutego 2014, 16:12
Lokalizacja: Dania

Postprzez Gof » środa, 6 sierpnia 2014, 09:44

Dokładnie...
Gof
 

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez Pan W » czwartek, 29 stycznia 2015, 21:29

Chciałbym zrobić serwis zacisków z przodu.
Wyczyścić tłoczki, wymienić gumki itd. Skąd wsiąść zestaw naprawczy? Bo jak rozbiorę już obydwa zaciski to fajnie by było założyć nowe gumki i uszczelniacze.
Czy ten zestaw będzie ok do jajka 600? Może ktoś brał nawet skąś taki zestaw?
Czy ten będzie ok?
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-zacisku-suzuki-gsx-600-f-93-01-i5027171090.html
Ja to uwielbiam!!!
Nie szukam śmierci...ja gonię swoje marzenia.
Avatar użytkownika
Pan W
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:38
Lokalizacja: Słupsk

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez derq007 » czwartek, 29 stycznia 2015, 22:51

Ja jeśli chodzi o kupowanie części zawsze korzystałem z tego sklepu http://netbiker.pl/ . Właściciel naprawdę w porządku gościu. Zawsze możesz zadzwonić i podpytać, ale w dziale "układ hamulcowy" widnieje taki sam zestaw jak w linku, który wkleiłeś. I przy montażu posmaruj tłoczki pastą do tłoczków :P
Avatar użytkownika
derq007
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota, 21 czerwca 2014, 21:32
Lokalizacja: Dębnica Kaszubska

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez Pan W » piątek, 30 stycznia 2015, 09:58

Dobry sklep. Nie ma co. Dzięki za link
Ja to uwielbiam!!!
Nie szukam śmierci...ja gonię swoje marzenia.
Avatar użytkownika
Pan W
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:38
Lokalizacja: Słupsk

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez Miksol » piątek, 30 stycznia 2015, 16:49

Zestawy tour-max dostaniesz także w filiach InterCars / InterMotors

Jajo 600/750
BCF-321 - zestaw naprawczy przód
BCR-304 - ---||----- tył
CPK-317 - tłoczek przód
CPK-320 - tłoczek tył

Imbryk 600/750
BCF-310 - zestaw naprawczy przód (na 2 zaciski!!)
BCR-304 - ---||----- tył
CPK-303 - tłoczek tył
GSX750F - sprzedany. Nadszedl czas Hondy Transalp...
Avatar użytkownika
Miksol
 
Posty: 629
Dołączył(a): wtorek, 17 grudnia 2013, 16:12
Lokalizacja: Skierniewice

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez Pan W » niedziela, 1 lutego 2015, 12:40

I wczoraj zabrałem się za hamulce z przodu.
Dobrze, że tam zajrzałem bo działy się tam rzeczy straszne:
Obrazek
Jak widać gumka nie zwiastowała niczego dobrego... i tak było.
Po rozebraniu :
Obrazek
Tłoczki także były zmęczone....
Obrazek
Wszystko wyczyszczone, nowe gumki + płyn RBF Motula i okazało się, że hamulec może być twardy jak konar w reklamie Braveran-u z TV :oops:
Ja to uwielbiam!!!
Nie szukam śmierci...ja gonię swoje marzenia.
Avatar użytkownika
Pan W
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:38
Lokalizacja: Słupsk

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez cosinus » piątek, 1 maja 2015, 17:21

Pan W napisał(a):... hamulce z przodu.
...
Wszystko wyczyszczone, nowe gumki + płyn RBF Motula i okazało się, że hamulec może być twardy jak konar w reklamie Braveran-u z TV :oops:


A ja zrobiłem sobie klocki przód, WD poszedł na "sławne" trzpienie już 2 dni temu. nastawiałem się wstępnie na "cofanie tłoczków" ale zdecydowałem się na pełne czyszczenie (byłem przygotowany i pod względem DOT4).

Jeden trzpień był miód, drogi zapieczony, niech Pan Tokico mi wybaczy bzyknąłem wiertłem 3mm na przedłużeniu trzpienia i go wybiłem, po czyszczeniu użyłem znów.

Akurat nie byłem przygotowany w gumki tłoczkowe a tym bardziej tłoczki (poprzednika robiłem w oparciu o zestaw naprawczy).

Absolutne wolne (1.V) , wężyka do odpowietrzania nigdzie nie zdobędę, ale dość dobrze odpowietrzyłem i bez niego. Traktowałem jako ćwiczenie, które uznaję za udane, dobrze poszło to ośmielę się na przewody w oplocie.

PYTANIE: czy z marki poprzednich klocków Tokico mogę domniemywać, że to fabryczne? Kolejne objawy potwierdzają bardzo mały przebieg.
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez Abek » piątek, 1 maja 2015, 18:40

Tak Tokico to fabryka.

Nie rozumiem co zrobiłeś wiertłem?
Avatar użytkownika
Abek
 
Posty: 1551
Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 20:52
Lokalizacja: Brzesko

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez lewmichal » sobota, 2 maja 2015, 06:48

Pewnie nawiercił zacisk, żeby móc stuknąć w trzpień.
Avatar użytkownika
lewmichal
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): niedziela, 28 marca 2010, 18:04
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez cosinus » sobota, 2 maja 2015, 12:33

lewmichal napisał(a):Pewnie nawiercił zacisk, żeby móc stuknąć w trzpień.


right
było GS 500, jest srebrne GSX750F
cosinus
 
Posty: 99
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2014, 21:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez pleszko » wtorek, 14 lipca 2015, 19:00

Witam!
Chciałem też prosić o poradę, bo pojawił się u mnie mały problem po wymianie opon (muszę zaznaczyć, że kupiłem używane)
Po założeniu ich do moto słyszałem lekkie tarcie tarczy o klocki. Wybrałem się na przejażdżkę i chciałem sprawdzić czy wszystko ok i po puszczeniu kierownicy wpadła w one w drgania przy ok 80km/h. Gdy złapałem kierownicę wszystko było ok. Jednak zauważyłem też, że opona lekko przycierała jeden amortyzator. Nie mam pojęcia co jest przyczyną. Czy opona(używka) jest walnięta, czy podczas wymiany i wyważania coś poszło nie tak, czy to tarcza jest krzywa(może coś skrzywiłem przy motażu lub demontażu tłoczków) i ona powoduje te drgania? A może wszystko na raz ? Dziękuję Panowie z góry za pomoc! :)
GSX-F 750 -92'
GSX-F 750 1992r.
pleszko
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 29 maja 2015, 12:43

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez kaamos » wtorek, 14 lipca 2015, 22:18

Nie żebym był ekspertem, ale zacytowany fragment tak mnie zainteresował, że aż zabiorę głos ;)

pleszko napisał(a):Jednak zauważyłem też, że opona lekko przycierała jeden amortyzator

:shock:

Tarcze jak tarcze, ale to już nie lada wyczyn.

Nie mam pojęcia, czy się w ogóle da tego nie zrobić, ale założyłeś wszystkie elementy przy osi koła (dystansujące felgę od lag, przechodzi przez nie śruba osi) i zrobiłeś to poprawnie?
Tak, czy inaczej, nie wiem, jak dałoby się to skręcić, spasować hamulce i żeby to jeszcze jako tako działało, ale ponoć są na tym świecie rzeczy, które się fizjologom nie śniły.

Elementy hamulca raczej ciężko uszkodzić, bo to w końcu kawał solidnego żelastwa, choć kto wie, może to młotem pneumatycznym demontowałeś i jednak Ci się udało ;) Ale w pierwszej kolejności sprawdź, czy wszystkie elementy są na swoim miejscu i w dobrą stronę.
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez emuking » piątek, 29 stycznia 2016, 16:35

Witam, mam pytanie dotyczace zaciskow. Chcialem wyczyścić zaciski bez rozbierania, uzywajac plynu hamulcowego.
Po wyczyszczeniu chcialem wysunac tloczki i w obydwuch zaciskach po jednym tloczku wychodzilo ok a pozostale wychodzily maksymalnie do polowy i ani milimetra wiecej.
Przy probie wcisniecia tloczka w prawym zacisku nie zabezpieczylem tloczkow w lewym i niestety jeden tloczek wyskoczył z zacisku, co skonczylo sie wylaniem plynu.
Czy teraz moge go normalnie wcisnac i bedzie ok po dolaniu plynu i odpowietrzeniu ? Czy musze rozebrac cały zacisk.
Dzieki za porade.
Avatar użytkownika
emuking
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 9 listopada 2009, 21:22
Lokalizacja: tychy

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez requiem5 » piątek, 29 stycznia 2016, 20:49

skoro i tak juz wylany płyn i wyjęty jeden tłoczek to wyjmij i wyczyść pozostałe, sprawdź przy okazji uszczelki czy są w porządku. ubierz wszystko tylko nie zapomnij użyć smaru do tłoczków przy ponownym wkładaniu. Jak wyczyścisz tylko ten jeden to może się zdarzyć, że będzie lżej chodził od pozostałych.
GSX650F 2008r.
Avatar użytkownika
requiem5
Moderatorzy
Moderatorzy
 
Posty: 1579
Dołączył(a): wtorek, 9 lipca 2013, 09:51
Lokalizacja: Kałuszyn

Re: HAMULEC - UKŁAD PRZEDNI

Postprzez emuking » sobota, 30 stycznia 2016, 12:02

Dzieki, za odpowiedz. A nie wiesz czemu nie wychodzą wszystkie 4, tylko dwa w calosci a dwa tylko do połowy
Avatar użytkownika
emuking
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 9 listopada 2009, 21:22
Lokalizacja: tychy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do UKŁAD JEZDNY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron