GŁÓWKA RAMY i ŁOZYSKA STOŻKOWE.

koła, opony, zawieszenie, napęd, hamulce...

Postprzez fresh-1980 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:31

http://e-fotek.pl/images/77463243845343021604.jpg

[ Dodano: |24 Lut 2014|, o 18:33 ]
http://e-fotek.pl/images/87477108324391659127.jpg
http://e-fotek.pl/images/20385246158089547760.jpg

[ Dodano: |24 Lut 2014|, o 18:35 ]
K-ociec-dziękuje za info.
teraz chyba przesłałem poprawne linki.
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez KR-Ociec » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:36

Nooo, a bieżnię, czyli panewkę zewn. masz w obudowie czyli ramie czyli główce :) - którą wybijasz pobijakiem i młotkiem/wyciskasz prasą :)
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez fresh-1980 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:37

KR-ociec- żadnej bieżni nie było w ramie

[ Dodano: |24 Lut 2014|, o 18:38 ]
powiedz mi dlaczego łożysko nie chce dojsc do końca na sztyce?????
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez KR-Ociec » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:41

Czyli rama jest bieżnią ???
Jak więc założysz piastę zewn. łożyska stożkowego z Larsona ???
Kur...-de, nie rozbierałem u siebie (może za m-c :roll: ) niech inni kumają ... :/

==================================

Wejdź na :
- http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
wybierz swoje Moto / rocznik / model / znajdź: STEERING STEM (MODEL K3)
i zobacz sam .... :roll:
Ostatnio edytowano poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:57 przez KR-Ociec, łącznie edytowano 1 raz
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez fresh-1980 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:55

dokładnie.wyglądało by na to ze rama jest bieżnią.
Ale to chyba nie tak powinno być.
Przeciez łożyska do tego modelu sa z bieżnią wiec musza być użytkowane.
Zastanawiam sie czy przypadkiem jakas dziwna bieżnia nie została na sztycy poniżej łożyska i uszczelniacza.Może było tak zapieczone i zardzewiałe ze nie zauważyłem bieżni?
Pierwszy raz robiłem taka operacje.
Może wypowiedzą się inni.
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez KR-Ociec » poniedziałek, 24 lutego 2014, 18:59

Zobacz => moja AKTUAL. z postu powyżej ... ; i co ???
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez fresh-1980 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 19:11

Po sprawdzeniu wydaje się ze sztyca jest od mojego modelu,co za tym idzie i łozysko.
Czyzby ponizej nabitego łozyska była bieżnia tak dobrze dopasowana i zazarta ze wydaje jakby to była całośc sztycy????

[ Dodano: |24 Lut 2014|, o 19:14 ]
Może wypowie się ktos,kto wymieniał łożyska i sprawdzi czy to bieżnia czy nie poniżej łożyska na sztycy
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez michalm83 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 19:51

Moim skromnym zdaniem to poniżej łożyska to bieżnia od starego łozyska.
Avatar użytkownika
michalm83
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 623
Dołączył(a): poniedziałek, 2 września 2013, 09:11
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez KR-Ociec » poniedziałek, 24 lutego 2014, 19:56

Albo w główkę ramy założony jest "dystans" => kawałek rury/tulei jako rozpórka pomiędzy łożyskiem górnym i dolnym tak dopasowane, że teraz, po "zajściu brudem/syfem/zardzewieniem" tworzy "jedność" z główką ramy ; albo główka ramy tak właśnie jest wytoczona/wyprofilowana i trzeba ostrego pobijaka, żeby starą bieżnię/laszę/panew zewn. wybić z el.głównego ???
Jak to właściwie jest Panowie i Panie ??? Kto się tym już "bawił" ? :)
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Tymon » poniedziałek, 24 lutego 2014, 20:38

Pod nowym łożyskiem została część starego i dlatego nie wchodzi.
Zdjąłeś koszyk a reszta została. Zrób zdjęcia jeszcze główki ramy wewnątrz.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 24 lutego 2014, 20:39 przez Tymon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Tymon
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): niedziela, 23 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: Busko Zdrój

Postprzez ziomek4000 » poniedziałek, 24 lutego 2014, 21:11

tak jak napisał Tymon, to co widać pod łożyskiem to jest stara bieżnia.

swoją drogą nie zastanowiło cię to że założyłeś nowy uszczelniacz bez demontażu starego?

teraz pozostaje ci takie zdemontowanie nowego łożyska żeby go nie rozwalić (będzie to bardzo trudne) i przy użyciu najpierw cienkiego śrubokrętu i młotka a później grubsze śrubokręty/przecinaki wybicie starej bieżni.
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
Avatar użytkownika
ziomek4000
 
Posty: 1337
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lutego 2012, 22:05
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez fresh-1980 » wtorek, 25 lutego 2014, 03:39

W główce ramy /spód/ nic nie zostało.
Stwierdzam to tym ze bieżnia idealnie weszła/została nabita/nowa.
Idealnie się spasowała tak jak powinno być.
Niestety nie zrobię chwilowo zdjęć,ponieważ jestem w delegacji i dopiero w piątek wracam.
Teraz w weekend zostaje mi chyba szlifierka i wyciecie starej bieżni.
Wygląda jakby to było całościa sztycy.
W takim razie górna bieżnia pewnie też jest tak dobrze spasowana i wygląda jak całość ramy.
Nowe górne łożysko również nie dochodzi do końca. :cry:
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez Tymon » wtorek, 25 lutego 2014, 07:12

Trochę nie chce mi się wierzyć że nic na dole główki nie było. Po czymś kulki musiały się obracać. Poczekamy na zdjęcia :)
Avatar użytkownika
Tymon
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): niedziela, 23 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: Busko Zdrój

Postprzez fresh-1980 » wtorek, 25 lutego 2014, 09:38

Dziwne.wiem.ale dlaczego obudowa lozyska stozkowego czyli bieznia dala sie nabic bez problemu?

[ Dodano: |25 Lut 2014|, o 09:41 ]
Tymon---mam pytanie.ta czarna suzi na zdjeciu jest twoja?

[ Dodano: |25 Lut 2014|, o 10:00 ]
Jezeli pod lozyskiem znajduje sie stara bieznia to rozumiem ze ponizej widac na zdjeciu uszczelke przeciwpylowa ktora rowniez nalezy zdjac?czy to uszczelka?
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Postprzez lenar » wtorek, 25 lutego 2014, 10:40

tak uszczelkę tez wymieniasz, weź pod uwagę że to najważniejsze łożysko w motocyklu i od niego zależy twoje bezpieczeństwo i prowadzenie motocykla. Po twoich postach wnioskuje, że z mechaniką nie masz za wiele wspólnego wiec może poproś o pomoc kogoś kto ogarnia temat a jak nie to odstaw do warsztatu.
Ostatnio edytowano wtorek, 25 lutego 2014, 10:43 przez lenar, łącznie edytowano 1 raz
Potrzebujesz części? dzwoń 792 234 987
lenar
 
Posty: 282
Dołączył(a): niedziela, 19 grudnia 2010, 23:02
Lokalizacja: podkowa leśna

Postprzez fresh-1980 » wtorek, 25 lutego 2014, 11:25

---lenar--- To ze uszczelke wymieniam to wiem.I wiem jaka ona jest ważna.
Jeżeli chodzi o wymiane łożysk w ramie to przyznam sie ze nigdy tego nie robiłem,wiec wolę zapytać osób które wiedzą cos na ten temat.nie chciałbym czegoś popsuć.
Wolę się upewnić,ponieważ wszystko tak zardzewiałe było ze wygląda jak całość.
Ale i tak dziękuje za komentarz z Twojej strony.

[ Dodano: |25 Lut 2014|, o 22:23 ]
I po problemie.
Niestety zdjeć dalszych nie będzie.
Kumpel wpadł do garazu.Zadzwonił i poinformował.
Stara bieżnia i uszczelniacz pozostała na sztycy.
W główce ramy znajdowała się stara bieżnia.
Dziękuje Wszystkim za pomoc i pozdrawiam. :D
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Re: GŁÓWKA RAMY i ŁOZYSKA STOŻKOWE.

Postprzez Leon_ » wtorek, 27 września 2016, 13:35

Od jakiegoś czasu jajo łapie mocne drgania kierownicy podczas hamowania silnikiem w przedziale prędkości 70-40 km/h
Dzieje się tak gdy puszczam kierownicę - potrafi wtedy ostro zatrzepotać.
Powyżej 170km/h przy kierownica również wpada w wibracje (nawet bez jej puszczania :lol: )

Sprawdziłem luz na łożysku główki ramy i nie stwierdzam żadnych nieprawidłowości (luzu, zacięć itp)
Kierownica pracuje (prawo-lewo) bardzo lekko, nawet nie wiem czy nie za lekko :roll:
Zawieszenie stan bdb.

Opona i felga nie są uszkodzone - koło kilka dni temu wyważone.

Zastanawiam się nad dociśnięciem łożyska główki :idea:
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ?
Jest sen się w to bawić czy raczej wymiana łożyska ?
Avatar użytkownika
Leon_
 
Posty: 111
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 20:47
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: GŁÓWKA RAMY i ŁOZYSKA STOŻKOWE.

Postprzez Leon_ » niedziela, 2 października 2016, 18:18

No to sobie monolog walnę.... :/
Dokręcenie nakrętki łożyska wyeliminowało trzepotanie kierownicy.
Avatar użytkownika
Leon_
 
Posty: 111
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 20:47
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: GŁÓWKA RAMY i ŁOZYSKA STOŻKOWE.

Postprzez fresh-1980 » poniedziałek, 3 października 2016, 11:32

Szybka naprawa i bez kosztów.Tak Trzymać
Avatar użytkownika
fresh-1980
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 24 października 2013, 21:00
Lokalizacja: kalisz

Re: GŁÓWKA RAMY i ŁOZYSKA STOŻKOWE.

Postprzez florek » poniedziałek, 3 października 2016, 18:02

Nasuwa się pytanie, czy ten motor teraz prawidłowo skręca ? U mnie po wymianie łożysk dokręciłem chyba za mocno. Jeżdżę już rok i jest ok.,ale kolega się przejechał i stwierdził, że nie skręca. A trzepotanie kierownicą bez trzymanki się pojawia.
Lubię wracać tam gdzie byłem już...
https://www.youtube.com/watch?v=Djf36MNmth8
florek
 
Posty: 518
Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 08:40
Lokalizacja: Glinica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do UKŁAD JEZDNY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron