ODPALANIE MOTOCYKLA

Inne sprawy nie pasujące do powyższych działów.

Postprzez Adriann » czwartek, 30 czerwca 2011, 21:59

ja odpalam z full ssaniem, no chyba ze jest 40*C, to wetdy z gazem, spale szluga i ok, a tak to zmniejszam ssanie do 2.5 okolo i tak chodzi z 2-3 min, potem wylaczam ssanie i jak trzyma min. 1000obr. to ruszam nie przekraczajac 3.5 tys.. po okolo 1km do 4.5 a dopiero jak przejade z 6-10km w zaleznosci od temp. to krece wyzej i kolo 5-6 tyś. Moje moto ma chyba juz filr powietzra do czyszczenia bo czesto ze ssaniem musze delikatnie dotknac doslownie gazu bo inaczej nie chce zapalic.

[ Dodano: 30-06-11, 23:04 ]
Gof - mialem podobny problem, odepchnij go z 20 metrow od swoich sasiadow najblizszych okien i odpal na minute a pozniej wrzuc jedynke, wylacz ssanie i jedz spacerowa predkoscia, tak tez mozna rozgrzewac i ponoc to nawet zdrowsze. Masz seryjny tłumik? bo jezeli tak to wierz mi ze nie ktore puyszki podobnie brzencza przy rozruchu, wiec nie jest tragicznie...
Adriann
 

Postprzez BiEdRoN » piątek, 1 lipca 2011, 01:01

Adriann napisał(a): czesto ze ssaniem musze delikatnie dotknac doslownie gazu bo inaczej nie chce zapalic.
mam to samo, tylko ja mam K&N i przy najbliższej okazji go wywalę :/ bo przy 3500 do 3800 łapie mi dziurę co jest strasznie irytujące :/ , za to wysokie obroty jest ryk :diabel: :mrgreen:
simson s51-> gsx 600f -> gsx750f -> gsx 750f-> xciting 400i
Obrazek
Avatar użytkownika
BiEdRoN
 
Posty: 1355
Dołączył(a): środa, 25 marca 2009, 19:29
Lokalizacja: Wawa-3city-Lebork

Postprzez Gof » sobota, 2 lipca 2011, 23:29

Cygi napisał(a):Jak masz tłumik oryginał to wiadomo ze jedts dopuszczony do ruchu

Jakbym miał tłumik oryginał to by nie było problemu :P

PozytywnieZakreconyWariat napisał(a):Tak tak,odpalajcie OLEJAKI z gazem.

No odpalam z gazem ale na tyle minimalnym żeby podtrzymać wolne obroty, to malutko. Nie odpalam tak żeby od razu wszedł na wysokie obroty i ryczał.
Gof
 

Postprzez pegaz » niedziela, 3 lipca 2011, 09:50

Zmimny silnik jednak powinien byc jednak odpalany ze ssaniem (po to ono jest). gof przy odpaleniu moto na ssaniu, nie zawsze musi "ryczec". Dzwigienka mozesz ustawic oborty na ktorych ma pracowac 1500/2000 jak Ci jest wygodnie.
pegaz
 

Postprzez Adriann » niedziela, 3 lipca 2011, 15:49

wasze sprzety chodza rowno na ssaniu miedzy 1.5 a 2tyś. bo moj buja sie i jak by zaczynam dławic bo po jakims czasie spadaja obroty. chodzi na ssaniu rowno kolo 2.5.
Adriann
 

Postprzez Insane » poniedziałek, 12 grudnia 2011, 23:57

Sory, że odkopuje temat, ale czy jak ustawicie ssanie na maxa, gdy jest zimny silnik to zajmuje chwile silnikowi wbicie sie na te 2-3 tysiace czy od razu macie tyle? Bo gdy odpalam na ssaniu wlasnie to po paru sekundach (2-3) wchodzi mi na 3 tysiace.
Avatar użytkownika
Insane
 
Posty: 62
Dołączył(a): czwartek, 1 grudnia 2011, 18:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Cygi » wtorek, 13 grudnia 2011, 02:07

U mnie tak jest ze daje na maxa ssanie i jak zagada trzyma sie w takowych parametrach a po chwili jak juz mu lepiej obroty leca wyzej i popuszczam mu odrazu zeby chodzil na 3 tysiach coby rozgrzał zeberka przed lotem. Zobacze jak bedzie to sie miało kiedy powymieniam kranik filtr paliwa przewody i gaziory ale to na wiosne dopiero :D
"Załaduj wszechświat do działa. Wyceluj w mózg. Strzelaj".
"Złe języki obgadują... dobre dają orgazmy.. " :D
MZ 251=>GSX600F=>GSX-R 750=> FZ8 Fazer
Avatar użytkownika
Cygi
 
Posty: 1066
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 22:24
Lokalizacja: Chojnów

Postprzez TasmaN » wtorek, 13 grudnia 2011, 09:09

To normalne ze po kilku sek. dopiero uzyskuje wyzsze obroty.

No chyba ze to Honda co wskakuje od razu na 4000 rpm i trzeba zjezdzac ze ssaniem w dol :D :P :D :P
TasmaN
 

Postprzez szybki_czopek » piątek, 16 grudnia 2011, 16:33

widzę że pojawił się temat ssania, otóż ja rozkładając manetke ażeby poczyścić styki właśnie chyba nababrałem coś ze ssaniem. Odkręca się w manetce 2śrubki a ja niepotrzebnie te 3 ruszyłem bo nie wiedziałem, wypadła mi stamtąd sprężynka i śrubka którą odkręcałem, złożyłem z powrotem ale ssanie już się tak dobrze nie trzyma, wraca do pozycji początkowej kapke. Nie wiem czy coś tam było oprócz tej sprężynki i blaszki, oraz co to było, ktoś rozbierał u siebie ?

[ Dodano: 08-01-12, 16:20 ]
skręciłem to jakoś koślawo ale poprawiłem i już działa i jak odpalałem ostatnio to tak samo jak komuś wyżej- wchodzi na obroty po 2-3s

tak zapytam z ciekawości tych co nigdy nie ruszają jak moto nie ma dobrej temp, swoje samochody też grzejecie na parkingu aż silnik złapie temp czy po prostu nie wiercicie na zimnym co wydaje sie rozsądnym rozwiązaniem?
Obrazek
Avatar użytkownika
szybki_czopek
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2011, 17:32
Lokalizacja: Lublin/Siostrzytów

Postprzez Yoshimitsu » wtorek, 10 stycznia 2012, 20:13

Hmm Ja nie mam problemu w moim imbryku i odpalam bez ssania i bez dodawania gazu, po prostu pstryk i ładnie chodzi nawet jak temperatura jest dość niska ;)
Yoshimitsu
 

Postprzez pegaz » środa, 11 stycznia 2012, 09:29

szybki_czopek napisał(a):tak zapytam z ciekawości tych co nigdy nie ruszają jak moto nie ma dobrej temp, swoje samochody też grzejecie na parkingu aż silnik złapie temp czy po prostu nie wiercicie na zimnym co wydaje sie rozsądnym rozwiązaniem?


Samochody maja najczesciej ssanie automatyczne. Jaka to dobra temp. silnika?
pegaz
 

Postprzez szybki_czopek » środa, 11 stycznia 2012, 09:52

pegaz napisał(a):
szybki_czopek napisał(a):tak zapytam z ciekawości tych co nigdy nie ruszają jak moto nie ma dobrej temp, swoje samochody też grzejecie na parkingu aż silnik złapie temp czy po prostu nie wiercicie na zimnym co wydaje sie rozsądnym rozwiązaniem?


Samochody maja najczesciej ssanie automatyczne. Jaka to dobra temp. silnika?


Skoro automatyczne to wypadało by poczekać aż sie wyłączy, ale chyba większość wliczając mnie czeka tylko chwile albo i wcale, ja czekam tyle żeby olej zaczął chłodzić turbinke a potem zwyczajnie sie jedzie nie wiercąc. Dobra temperatura pracy silnika to przeważnie średnia zakresu pomiarowego a w czajniku nie ma żadnego wskaźnika więc grzanie tyle tylko coby nie gasło? Nie chciałbym zarżnąć silnika...
Jakie niskie obroty utrzymują czajniki, bo ja przejechałem swoim dopiero niecałe 200km w sumie i niewiele mogę powiedzieć nawet o swoim.
Avatar użytkownika
szybki_czopek
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 8 grudnia 2011, 17:32
Lokalizacja: Lublin/Siostrzytów

Postprzez KR-Ociec » środa, 11 stycznia 2012, 13:55

Do: "szybki_czopek"

Jeśli to Ci pomoże, to proszę:
Dane z Motodata

Marka: SUZUKI
Model: GSX 750 F (ale liczba wolnych obr. i w 600 są takie same)
Data prod.: 1992
Pojemność/il. cylindrów:0748 / 4
Średnica/skok tłoka: 73/44,7 [mm]
Oktan/ilosc suwów: 95/4
Luz zaworowy - ssanie: 0,10-0,15 [mm]
Luz zaworowy - wydech: 0,18-0,23 [mm]
Ciśnienie oleju: 3,0-6,0/3000 [bar/min-1]
Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 2-4 [Ohm]
Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 30000-40000 [Ohm]
Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 135-200 [Ohm]
Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 13/1500 [KW/min-1]
Świece: NGK JR9C
Szczelina: NGK JR9C
Gaźnik: MIKUNI
Typ gaźnika: BST36SS
[b]Liczba wolnych obrotów: 1000-1200 [obr./min][/b]
Dysza główna: 105
Dysza iglicowa:
Śruba mieszanki podstawowej: 1,6 [obr.]
Napięcie regulatora: 13,5-15,5/5000 [V/min-1]
Akumulator: YB14L-BZ
Olej silnikowy: 10W40 [SAE]
Olej silnikowy: SF [API]
Olej silnikowy z filtrem: 3,9 [l]
Widełki: 10 [SAE]
Widełki: 491/491 [ml]
Uszczelniacze przedniego zawieszenia: 41-54-11 [mm]
Łańcuch napędowy: RK50GSVZ2
Liczba ogniw łańcucha: 118
Luz łańcucha: 30-40 [mm]
Dopuszczalne rozciągnięcie:319,4/20 [mm/liczba ogniw]
Zębatka przednia: 15 [zębów]
Zębatka tylnia: 47 [zębów]

Opona przednia: 110/80-V17 V250
Opona tylna: 150/70-VB17 V250
Ciśnienie opon: 3,0-6,0/3000 [bar]
Hamulec przedni: FA 146
Hamulec tylny: FA 63
Sens życia jest prosty : albo jest CZARNY albo BIAŁY ! - nic pośrodku !!!
--------------------------------------------
(KR-Ociec tel.: 509-867-657 )
Mój "imbrol" : http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/131974
Avatar użytkownika
KR-Ociec
 
Posty: 2343
Dołączył(a): środa, 6 lipca 2011, 16:02
Lokalizacja: Dębica

Re: ODPALANIE MOTOCYKLA

Postprzez kluczu » wtorek, 12 maja 2015, 21:14

A to i ja podłączę się do tego problematycznego tematu :)

Silnik podczas rozruchu - przez te "kilka" sekund dostaje bardziej w dupę niż podczas ostrego pałowania. Niestety :snajper:
Ssania używam jak najkrócej, bowiem pogarsza ono smarowanie cylindrów. - zmywa film olejowy :/
Jesli tylko mogę, to odpalam bez ssania, a potem lekko przytrzymuje manetkę gazu... Trzymam tak przez 2-3 min na około 1500 - 2000 tys RPM i puszczam.
Tak samo ze ssaniem... 2-3 min i odpuszczam.
Potem moto pracuje sobie na około 1000 RPM przez kolejne 2-3 min i ruszam w trasę... Oczywiście bez szaleństw.

Zauważyłem także wątek o "przepalaniu"...
Wg mnie nie służy to niczemu...
Ok, fajnie jest przedmuchać moto :D Ale cała wilgoć osadzona w silniku i w oleju, osadzi się w nim ponownie.
Bilans wychodzi na "0".

Wydaje mi się, że jajo trzeba grzać minimum 5 min zanim ruszy się w trasę.
Avatar użytkownika
kluczu
 
Posty: 172
Dołączył(a): sobota, 2 maja 2015, 20:37
Lokalizacja: Będzin

Re: ODPALANIE MOTOCYKLA

Postprzez Leon_ » środa, 23 grudnia 2015, 20:17

Pamiętajcie tylko, że gdy silnik jest zimny a obroty są zbyt niskie, to wtedy dajemy w dupsko wszystkim trącym o siebie elementom (głównie panewką i rozrządowi)
Chwalenie się jak to mój silnik ładnie pracuje zimny bez ssania z prędkością obrotową 800-1000 obr/m, to tylko przejaw głupoty lub niewiedzy.
Wydajność pompy oleju rośnie proporcjonalnie do obrotów.
Pompa oleju żeby przepchnąć zimny i lepki olej musi pracować na wyższych obrotach, które zapewnia właśnie ssanie lub delikatna jazda.
Także zdrowsza dla zimnego silnika jest praca na ssaniu np. na 4000 obr/m niż pykanie na wolnych lub na granicy przygasania.
Ja w każdym motocyklu jaki miałem (tylko gaźnikowce) odpalam zimny na ssaniu, ok. 30 sekund na pełnym ssaniu, potem delikatne zmniejszenie ssania i praktycznie po niecałej minucie normalna jazda bez zbytniego obciążania silnika- już bez ssania.
Wtedy silnik szybciej się nagrzewa a smarowanie jest na odpowiednim poziomie :brawo:
A sama instrukcja odpalania silnika jest opisana w instrukcji i o ile sprzęt jest zdrowy i wyregulowany, to powinno się do niej stosować.
Avatar użytkownika
Leon_
 
Posty: 111
Dołączył(a): środa, 2 grudnia 2015, 20:47
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia strona

Powrót do INNE...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron