GSX 650 F ściąga w prawo :(

Inne sprawy nie pasujące do powyższych działów.

GSX 650 F ściąga w prawo :(

Postprzez Flash » piątek, 29 czerwca 2012, 16:01

Jako że już trochę moto pojeździłem (2tys km) i jako tako je ogarniam, stwierdziłem że sprawdzę jak się prowadzi bez trzymanki ;) no i tu wyszedł zonk ponieważ po puszczeniu kierownicy moto ściąga trochę w prawo :( Można to zniwelować odchylając się lekko w lewo lub naciskając mocniej na lewy podnóżek, ale chyba tak nie powinno być :(
I tu moje pytanie do posiadaczy GSX650F jak prowadzą się wasze moto ? A może to przez ten ogromny tłumik ? Jak ktoś ma ten model z fabrycznym wydechem to bardzo proszę info :(

Dodam tylko że moto jest nowe i na gwarancji więc jak coś to będę reklamował, ale zanim się udam do serwisu to wolał bym wiedzieć czy to jest wada tego modelu czy tylko mojego egzemplarza :(

Z góry dziękuje za każdą informację.
Ostatnio edytowano piątek, 29 czerwca 2012, 16:02 przez Flash, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Flash

Niebiesko-Srebrny GSX 650 FA L1
Avatar użytkownika
Flash
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 17:01
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Budzik » piątek, 29 czerwca 2012, 20:09

Flash, jesli moto jest salonowe to musi byc proste (chociaz jak sie czasem czyta i oglada co to sa saloowe auta i inne to sie wlos na glowie jezy) jest duze prawdopodobienstwo ze krzywo siedzisz na moto i dlatego cie siaga na bok- ten tlumik akurat nie ma tu znczenia, tymbardziej jesli jest fabryczny, to nie jest WSK tylko japonia na wysokim poziomie. Wielu z nas krzywo siedzi, wystarczy czasem za kims sie przejechaci spojrzec na "tylek: aby zobaczyc ze zwisamy na 1 strone bardziej.

ale jesli to nie jest to to moze masz krzywa rame. zobacz czy jadac prosto robisz 1 slad
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez Alpha » piątek, 29 czerwca 2012, 20:35

Sprawdź tylne koło , czy jest w osi z przednim kołem ( listwą lub sznurkiem ) , w razie potrzeby wyreguluj .
Avatar użytkownika
Alpha
 
Posty: 437
Dołączył(a): piątek, 7 sierpnia 2009, 21:18
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez pegaz » piątek, 29 czerwca 2012, 22:06

Podjedz/zadzwon do dilera i powiedz o swoich watpliwosciach. W najgorszym wypadku zrob geometrie ramy.
pegaz
 

Postprzez moro99 » piątek, 29 czerwca 2012, 22:40

Budzik racja, Co do wydechu to się zgodzę komin jest ogromny i ciężki. Strzelam ze 1 z dwóch :)
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez Flash » sobota, 30 czerwca 2012, 07:30

Dzięki za info. Tak myślałem żeby tym tylnym kołem pokręcić, ale doszedłem do wniosku że niech serwis sprawdzi bo jeszcze powiedzą że to ja źle coś ustawiłem. Podjadę zaraz do serwisu i zobaczę co wymyślą :/

[ Dodano: 30-06-12, 12:08 ]
Wróciłem z serwisu, mechanik powiedział że to przez wydech. Tak dla pewności dałem mu się przejechać i po jeździe powiedział że wszystko w ok. Podobno oprócz GSX 650 F jeszcze w DL-ach coś takiego występuje. Dziwne.....

Chciałem to zweryfikować i wziąć jakiegoś testowego GSXF-a na przejażdżkę ale nie mieli na salonie :/

Nie wiem co o tym myśleć... Może jestem przewrażliwiony i to lekkie ściąganie nie jest istotne...

Pokopie w komórce może jakąś listwę znajdę to przyłożę i zobaczę czy te koła są w jednej linii.
Pozdrawiam,
Flash

Niebiesko-Srebrny GSX 650 FA L1
Avatar użytkownika
Flash
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 17:01
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Budzik » sobota, 30 czerwca 2012, 20:41

Flash, pamietajk ze tylna opona jest szersza wiec bedizesz mial luz pomiedzy olistwa a kolem przednim
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez moro99 » sobota, 30 czerwca 2012, 23:17

Flash, Przetesrowalem na trasie i moj tez idzie w prawo lekko po przycsnieciu lewa noga podnozka jedzie prosciutko. Takze zauwazylem ze siedze troche z prawej normalnie :P
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez Flash » niedziela, 1 lipca 2012, 11:54

Budzik napisał(a):Flash, pamietajk ze tylna opona jest szersza wiec bedizesz mial luz pomiedzy olistwa a kolem przednim


No właśnie zauważyłem, że po przyłożeniu listwy coś ona odstaje, a jak założyłem sznurek i leżąc na ziemi spojrzałem czy jest w linii to się skapowałem że przecież opony są różnej szerokości ;) Tak na oko wygląda że jest ok.

moro99 napisał(a):Flash, Przetesrowalem na trasie i moj tez idzie w prawo lekko po przycsnieciu lewa noga podnozka jedzie prosciutko. Takze zauwazylem ze siedze troche z prawej normalnie :P


To ciekawe co mówisz, a po czym zauważyłeś że siedzisz troch z prawej? wydaje mi się że motocykl w pewnym sensie wymusza poprawną pozycję prawo/lewo przez trzymanie kierownicy i opieranie nóg o podnóżki. BTW ciekawe czy operacja jaką przeprowadziłeś na swoim tłumiku wpłynęła w jakiś znaczący sposób na jego masę ;)


Może się jeszcze ktoś trafi na seryjnym wydechu do porównania to spraw się wyjaśni odrazu ;) Przynajmniej w kwestii czy to jest wina tłumika ;)
Ostatnio edytowano niedziela, 1 lipca 2012, 11:56 przez Flash, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Flash

Niebiesko-Srebrny GSX 650 FA L1
Avatar użytkownika
Flash
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 17:01
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Budzik » niedziela, 1 lipca 2012, 12:23

Flash, to na 100% nie jest wina tlumika.
a pozycja ktora mswz na moto pownna byc 'luzna'. tzn nie powinienes sie zapierac nigami na podnozkach i trzymac kurczowo kierownicy
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez moro99 » niedziela, 1 lipca 2012, 13:21

Flash napisał(a): ciekawe czy operacja jaką przeprowadziłeś na swoim tłumiku wpłynęła w jakiś znaczący sposób na jego masę

Tego nie wiem poniewaz nie wiem jaka jest masa serii.

Budzik napisał(a):Flash, to na 100% nie jest wina tlumika.

Jak cie chwyci caly tlumik w lapki to jednak czuc ze cos trzymasz wiec jakos musi wplywac na mase "po bokach"

To ciekawe co mówisz, a po czym zauważyłeś że siedzisz troch z prawej?


Tak jak budzik napisal

a pozycja ktora maswz na moto pownna byc 'luzna'

Ja niestety mam zla pozycje poniewaz nie mam nog przyczepionych do baku i pozycja jest bardziej skuterowa (wina tego ze ponad 10 lat na tymze cudzie pomykalem - walcze z tym nawykiem :)
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez Budzik » niedziela, 1 lipca 2012, 14:21

moro99, zbiornika nogami trzymasz sie w zakretach i podczas hamowania, a w trasie moze byc luzno:)

moro99 napisał(a):Jak cie chwyci caly tlumik w lapki to jednak czuc ze cos trzymasz wiec jakos musi wplywac na mase "po bokach"


mysle ze inzynierowie w hammamatsu mysla nad takimi rzeczami i motocykl jest ogolnie wywaznony, srodek masy musi byc w miejscu gdzie zalozyli ze bedize podczas projektowania, a nie jak wyjdzie tak bedzie
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Postprzez plaski » niedziela, 1 lipca 2012, 18:18

Jak dla mnie jest to spowodowane ruchem obrotowym ziemi i immulagitatorem niesymetrycznym, takim elementem umieszczonym koło korbowodu bąbolnika niskociśnieniowego, układu sterującego błędnikiem każdego motocykla
Avatar użytkownika
plaski
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 07:22
Lokalizacja: Lublin i okolice

Postprzez moro99 » niedziela, 1 lipca 2012, 18:44

nie zapomnij tez o bulbulatorze wzdłóżosowym prawo wyskocznym.

Mysle ze na temat "sciagania" juz chyba wszystko napisane w 650 :)
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez Bandian » czwartek, 6 września 2012, 08:43

Wiem ze odgrzebuje temat, ale musze wam przyznac ze juz jakis czas temu jak szukalem plastikow po mej glebie, to mialem problem bo wszystkie 650fy plastiki na motobazarach allegro itp, ktore ogladalem, byly niestety po glebach prawostronnych (ja to samo) wiec moze brzmi to jak teoria spiskowa ale chyba faktycznie sciaga na prawo
Bandian
 

Postprzez TasmaN » czwartek, 6 września 2012, 12:39

a przy jakich predkosciach Wy sprawdzacie to sciaganie?

Sciaganie przez tlumik? IMO totalna bzdura, a mechanik powiedzial tak sla swietego spokoju.

Mi kiedys XJ sciagala w prawa strone. Jak zawrocilem w druga strone na tej samej drodze to sciagala w lewo. Na innej drodze nie sciagala.

Moze niesymetrycznie ustawione tylne kolo po regulacji naciagu lancucha?
TasmaN
 

Postprzez Flash » niedziela, 9 września 2012, 17:39

TasmaN napisał(a):a przy jakich predkosciach Wy sprawdzacie to sciaganie?


Testowane w przedziale od 30 do 130 km/h

TasmaN napisał(a):Sciaganie przez tlumik? IMO totalna bzdura, a mechanik powiedzial tak sla swietego spokoju.


Też to trochę dla mnie dziwne, ale zdania motocyklistów których o to pytam są podzielone.

TasmaN napisał(a):Mi kiedys XJ sciagala w prawa strone. Jak zawrocilem w druga strone na tej samej drodze to sciagala w lewo. Na innej drodze nie sciagala.


Testowałem na różnych drogach i parkingach w różne strony, efekt ten sam.

TasmaN napisał(a):Moze niesymetrycznie ustawione tylne kolo po regulacji naciagu lancucha?


Sprawdzane zgodnie z sugestią kolegów w poprzednich postach, wygląda że ustawione jest dobrze.

ps. od czasu założenia tego tematu przejechałem kolejne 3 tysiące i po prostu nie zawracam sobie tym głowy, ale jak się trafi jakiś testowy model w salonie to nieomieszkam go przetestowac i podzielic się z wami moimi spostrzeżeniami ;)
Pozdrawiam,
Flash

Niebiesko-Srebrny GSX 650 FA L1
Avatar użytkownika
Flash
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 17:01
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez moro99 » niedziela, 9 września 2012, 18:13

Flash, przejedz sie do Piaseczna i pogadaj z Szymonem - maja tam 650tke probna to spokojnie ci udostepni.
Avatar użytkownika
moro99
 
Posty: 1207
Dołączył(a): piątek, 23 grudnia 2011, 13:03
Lokalizacja: w-wa - centrum

Postprzez mizzar » niedziela, 9 września 2012, 20:47

Flash, przypomnij mi jak się spotkamy, to dam Ci swoją suzę do przetestowania, czy jest tak samo.
Moja sugestia jest jeszcze taka: masz kufer. Spróbuj przetestowac moto bez kufra. w Moim miałem problem z shimmy przy puszczeniu kierownicy w zakresie prędkości 50-80 i sprawdziłem wszystko, a okazało się, że to przez centralkę (pojęcia nie mam dlaczego).
Avatar użytkownika
mizzar
 
Posty: 292
Dołączył(a): sobota, 25 września 2010, 09:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Budzik » niedziela, 9 września 2012, 21:09

mizzar, jak miales zamontowany kufer to odciazales przednie kolo ;]
Na granicy przyczepności uciekamy codzienności
Avatar użytkownika
Budzik
 
Posty: 3270
Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 16:39
Lokalizacja: Wwa

Następna strona

Powrót do INNE...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron