1. Odczekać aż silnik motocykla całkowicie ostygnie.
2. Zdjąć boczne owiewki dla lepszego dostępu do wszystkiego. Nie jest to czynność konieczna, ale bardzo ułatwi sprawę.
3. Zdjąć bak.
4. Zdjąć belkę poprzeczną ramy, na której opiera się bak.
5. Odczepić fajki ze świec.
6. Odkręcić od ramy elementy układu zapłonowego i zdjąć je całkowicie. Oznaczyć lub zapamiętać miejsca kabli, żeby nie było problemów przy składaniu.
7. Wypiąć linkę ssania z listwy gaźników.
8. Wypiąć obie linki gazu. Do tego najlepiej zdjąć całą obudowę fitra powietrza razem z wężykiem odmy. Jeżeli ktoś ma gumowe palce i ponadprzeciętne zdolności manualne, to pewnie poradzi sobie z założonym airboxem.
9. Ułożyć wszystkie linki tak, żeby nie przeszkadzały w podniesieniu pokrywy zaworów.
10. Gumę osłaniającą przed zanieczyszczeniami wpuścić w przestrzeń za chłodnicą tak, żeby nie przeszkadzała.
11. Poluzować świece, ale nie wyjmować całkowicie. Ochroni to przed zanieczyszczeniami, które mogą dostać się do cylindrów.
12. Odkręcić 4 śruby mocujące przewody olejowe do pokrywy zaworów i wyjąć przewody z gniazd oddalając od pokrywy.
13. Zdjąć pokrywę impulsatora (prawa strona silnika) odkręcając 5 śrub.
14. Odkręcić 14 śrub mocujących pokrywę zaworów.
15. Zdjąć pokrywę podnosząc ją do góry. Jeżeli nie chce się podnieść opukać ją lekko najlepiej gumowym młotkiem albo przez drewno. Absolutnie nie podważać pokrywy żadnym śrubokrętem itp., bo łatwo ją uszkodzić w ten sposób.
16. Obrócić wałem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (nie kręcić w przeciwną) używając klucza 19 mm aż linia na rotorze ustawi się w poziomie i będzie wskazywała na czujnik impulsatora.
17. Upewnić się, że wcięcia na wałkach rozrządu są w poziomie i skierowane są od siebie (do zewnątrz). Jeżeli skierowane są do siebie, wykonać 1 pełny obrót wałem. Wcięcia znajdują się na końcach wałków po prawej stronie silnika (trzeba spojrzeć wzdłuż osi wałków).
18. W tej pozycji można zmierzyć luzy na wszystkich zaworach na pierwszym cylindrze (licząc od lewej strony silnika), na wydechowych na drugim i na ssących na trzecim.
19. Używając szczelinomierza sprawdzamy luz na wyżej wymienionych zaworach. Wielkość luzu na zaworach ssących to 0,10 do 0,15 mm, na wydechowych 0,18 do 0,23 mm.
20. Wielkość luzu zmienia się luzując śrubę kontry kluczem oczkowym i minimalnie wkręcając lub wykręcając (w zależności od potrzeb) regulator luzu (np. kombinerkami). Po ustawieniu regulatora w odpowiedniej pozycji dokręcić śrubę kontry nadal trzymając regulator (żeby nie zmienił położenia przy kontrowaniu).
21. Sprawdzić ponownie wielkość luzu. Jeżeli nie jest zadowalająca powtórzyć czynności z pkt. 20.
22. Obrócić wał o 360 stopni (oznaczenia na wałkach skierowane do siebie). W tej pozycji mierzyć luz na pozostałych zaworach tj. ssących na drugim, wydechowych na trzecim i wszystkich na czwartym cylindrze.
23. Założyć z powrotem pokrywę zaworów zakładając nową uszczelkę lub zostawić starą i uszczelnić silikonem. Silikon nakładać w szczelinę w pokrywie zaworów. W razie potrzeby uszczelnić otwory na świece.
24. Złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Dokręcając pokrywę zaworów równomiernie. Standardowe śruby w pokrywie dokręcać momentem 14 Nm, śruby na klucz ampulowy dokręcać momentem 20 Nm (w GSXF 600 w modelach W z 1998 roku 16 Nm).
25. Odpalić silnik. Jeżeli zadziała iść po piwo i wypić je w garażu podziwiając swoją dobrze wykonaną robotę:)